Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Ja,jag gör ju inte om det. Och jag är ju inte den enda som slaktar undan avelston i höst.

Man fick ju nästan skämmas t om som köpare på auktionen nu...kanonfina hästar för skampriser...

Jag håller med, och särskilt går mina tankar till alla som ska leva på detta. Hoppa ni håller ut ett tag till...

Men min man brukar alltid säga: "Den dagen man räknar med intäkter som hobbyamatör har man passerat en farlig gräns och kan lika gärna lägga av.". Och för egen del så är det kärleken till hästarna, adrenalinet när de startar och den fantastiska känslan när man ser sin egen uppfödning resa sig upp på egna ben för första gången, som får mig att leva och fortsätta. Och det kan ingen ta ifrån mig! Sen vore det fruktansvärt att inte få utöva sin sport om travet dör ut, men som sagt som de "hobbyamatörer" vi är här hemma så rullar livet vidare trots allt. Den gemensamma nämnaren stavas HÄST.

Men att det är krisläge tycks ju alla utom regeringen ha begripit. De tjänar ju in sina spelintäkter, oavsett ännu så länge.

*kl*
Nu behöver vi tumhållningshjälp från er. Livi Champagne stod på tre ben i stallet efter loppet igår (i loppet märktes inget, förutom att hon galopperade efetr att ha fått en annan häst i famnen). Idag står hon fortfarande på tre ben. :cry: Vet undersökning i morgon.

Nej verkligen inte - jag såg att det kom en Super Arnie (iofs inte eftertraktad på DET sättet men stabil) och riktigt skapligt möderne hit till banan för 22 000.

Absolut förlust för säljaren.

*kl*
Nu behöver vi tumhållningshjälp från er. Livi Champagne stod på tre ben i stallet efter loppet igår (i loppet märktes inget, förutom att hon galopperade efetr att ha fått en annan häst i famnen). Idag står hon fortfarande på tre ben. :cry: Vet undersökning i morgon.

Nu är Champis på väg till Slöinge för operation. Hon har en spricka i kotbenet.

Ja, det får vi verkligen hoppas. Enligt röntgen ser det ut som en väldigt tunn spricka iallafall, sedan får vi hoppas att den inte har förvärrats under transporten till Slöinge. Hon kommer att opereras tisdag eller onsdag.

Jag tyckte det var illa till innan Kajsas beslut. För dagen känns det väldigt hopplöst och jag har svårt att finna motivation för egen del.

Tappade motivationen för hela skiten redan för 2år sedan så jag förstår dig 100%
Man får lustar tillbaka ibland men man ser att pengarna i plånboken faktiskt växer så vill man inte tillbaka igen.

Nu är Champis hemma igen. Förskräckligt tunn har hon hunnit bli på den dryga veckan på klinik.
Nu väntar två veckor på total boxvila, och två månader innan hon får gå i sjukhage. Åtta månader innan hon får trava.
Det är en lång och jobbig tid vi har framför oss.

trist, läste något om det i ronden igår.

usch, nu är det kallt på morgonen, och snart kommer nog snön, ända positivia är att man kan träna bra på vintern. Åkte 110 mil i helgen och hämtade hem ny häst till stallet, kört han två gånger, trevlig och lugn än så länge.

KL

Jag vet att bla Netted och indyhope tidigare har namngivit föl åt Hanover Shoe Farms. I år provade jag lyckan, och de har nu registrerat tre passgångarhingstar som jag namngivit:

Que Pasa Hanover, Allamerican Native-Quest Hanover
Tarpon Hanover, Badlands Hanover-Tarport Herald
Martini Hanover, Dragon Again-Maremma Hanover.

Någon mer bukefalist som fått någon reggad?

Tre veckors avstängning

Johnny Takter fick 20 dagars avstängning i Milano idag då han kört utanför bangränsen en bit. Sannerligen hårda bud. Nedan är klippt och klistrat från travrondens websida (det går ju inte att länka längre):

"Från spår 16 - i tredje ledet bakom startbilen - körde Johnny Takter ett invändigt lopp med Jan Nordin-tränade Dakota Tooma i Gran Premio Orsi Mangelli Filly (€110.000). Från sjätte invändigt fortsatte ekipaget på innerspår hela vägen in i mål - men domarna på Milano-banan noterade att Takter och Dakota Tooma en kort bit vid ingången till upploppet kört utanför bangränsen, varpå diskvalifikation från fjärdeplatsen följde.

Utöver detta bestraffades Takter med 20 dagars avstängning; avstängningen gäller från 12 november till 1 december."

Jag gissar att San Siro kan förvänta sig en överklagan...

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar