Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

kl

Man kan ju inget annat än gratulera Nisse.
Opalen dragit in storslam i kväll igen!!
Dom italienska kommentatorerna är alldeles galna :D

Palio det Communi

En riktig krigare :bow::bow:
AM

verkligen :bow:
Säga vad man säga vill, men han får iallafall hästen att VILJA kriga

NU börjar rättegången mot Åke Svanstedt.
Undrar om inte även försvaret räknar med en fällande dom?
För väljade fanns att läsa på expressen:
"Det vore jäkligt konstigt om han skulle få ett yrkesförbud för någonting som inte är värre än att man riskerar att få dagsböter, säger Håkan "Lillis" Olsson"

Såg det precis.. jag tror det kan gå lite hursom faktist.
Lite komiskt att det de visade i inslaget var när han slog på reporterns mikrofon och kastade bort den!

Kan inte sluta skratta åt Jepsons kommentar och försvar att han inte ens kör med hjälm, han är rädd om håret och därför använder han keps...
Smart tänkt... :rofl::rofl::rofl:

Att det går rykten som grundas i avundsjuka är ju en sak, men att så många skulle vara avundsjuka att de går till rättegång är väl kanske lite väl att grunda sig på?

Att det går rykten som grundas i avundsjuka är ju en sak, men att så många skulle vara avundsjuka att de går till rättegång är väl kanske lite väl att grunda sig på?

Mm, men så är det ju inte riktigt väl. Det är väl så att från början var det några vittnen som uttalade sig i Kalla Fakta om att Åke skulle ha använt sig av grisfösare. Det är ju efter det som det har tagit fart så att säga. De var ju anonyma från början, men trädde fram sedan och efter det började ju polisen med en förundersökning som ledde till rättegång. Men det var ju inte de själva som från början polisanmälde och gick till rättegång.

Jag tror inte åklagaren är så där väldigt avundsjuk på Åke Svanstedt.

Mm, men så är det ju inte riktigt väl. Det är väl så att från början var det några vittnen som uttalade sig i Kalla Fakta om att Åke skulle ha använt sig av grisfösare. Det är ju efter det som det har tagit fart så att säga. De var ju anonyma från början, men trädde fram sedan och efter det började ju polisen med en förundersökning som ledde till rättegång. Men det var ju inte de själva som från början polisanmälde och gick till rättegång.

Borde de inte backat ur då, om det bara handlat om avundsjuka? Borde ju varit betydligt mer behagligt för dem allihopa än att dra det så här långt?
Känns som sagt tunnt att grunda sig på det..

Kanske svårt att backa ur när man har suttit i riks-TV och kommit med sådana anklagelser? Tja, jag vet inte, jag bara spekulerar. Men jag hörde förhöret med Åke S. och det är väl inte bara så att de kör på avundsjuka utan även att de anklagade hyser en hel del agg mot Åke och därför vill hämnas av olika anledningar?! Det var väl mest Hans G som skulle vara den avundsjuke? De andra hade ju arbetat hos Åke och blivit osams med honom av olika anledningar och därför ville hämnas.

Kanske svårt att backa ur när man har suttit i riks-TV och kommit med sådana anklagelser? Tja, jag vet inte, jag bara spekulerar. Men jag hörde förhöret med Åke S. och det är väl inte bara så att de kör på avundsjuka utan även att de anklagade hyser en hel del agg mot Åke och därför vill hämnas av olika anledningar?! Det var väl mest Hans G som skulle vara den avundsjuke? De andra hade ju arbetat hos Åke och blivit osams med honom av olika anledningar och därför ville hämnas.

Nu kommer jag inte ihåg hur många vittnen det hade, jag läste det någonstans, men hur som helst så var det väl bara 2 som gick ut i media till en början, de andra har ju kommit till senare och under utredningen, känns väl som man inte hakar på det tåget om man bara är avis och hyser agg, för att sen sitta och ljuga lite random...
Det har ju inte precis varit lätt för dem som vittnar och det finns ju an anledning till åtalspunket -Övergrepp i rättsak. Vilket är ett hot ligger bakom.

Tyvärr verkar det ju finnas ganska många som inte vill prata o vittna, det är synd att folk inte vågar berätta det det sett och vet. :(

Hur är det eg. med galopp på upploppet :confused: Vad jag alltid trott är att man blir diskad!? Har det med hur lång sträckan är? Eller man kanske bara blir diskad om man ej räknas till proffsen?

Pa lordag kvall ar det julbordstrav med dans fran Solvalla.
Kanske bor vi ha en cybervariant pa detta over buke?? :banana:
Att cyberdansa borde vara riskfritt i svinflunsatider....:idea:

Fast är rätt att Solvalla har Stockholms dyraste julbord?

Men alltså...Valla är väl inte direkt den bästa stället för att ta en bit mat.
Ligger inte den lika lågt i rankingen som Mantorp?

Typ---oätbart, ta med smörgås hemifrån istället eller svält ihjäl..nåt.
(Citat direkt från min egen gubbe.)

Vem offrar sig då för att äta ett julbord där?? För en massa hundra pengar?

Ser framför mig 94 lika maträtter på ett bord med röd plastduk med fula tomtar, där allt skulle ratas av katten.

AM

Är Mantorp lika dåligt fortfarande efter ny regi förra året? :confused:

Jag trodde de blivit bättre? Men så kanske inte är fallet?

Den här videon avfärdar två myter.
1. Att de sanna traventusiasterna har dött ut
2. Att norrlänningar ska vara lugna.

Personligen hoppas jag han får en anställning på Vinnare.

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024