Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

*kl*

9 av 12 av de nya tränarna presenterade i tisdagens Ronden svarade Åke Svenstedt på frågan "Tränare jag ser upp till".

KL

Dum fråga men , hur lång är lev tiden ca från Custom ?

Känns som om nån har klappat på min arm med en spikklubba , blev kort o gott överrumplad med en jäkla svininfluensa spruta igår:D och den som säger att det känns som ett litet stick i armen ljuger för mig, för den jag fick i armen var lika fet som en trä påle!:eek:

Frågade faktiskt Färjestad shopen för några dagar sedan och det var c:a 6 veckors leveranstid. Men nu är det ju julledighet så det kan nog ta längre tid just nu.

Kan inte riktigt svara på det. Är visserligen med i föreningen men inte så aktivt så att säga. Blev övertalad för några år sedan att bli medlem med argumentet att det kostade ju inget i och med att man fick rabatt på serviceavgiften och så fick man vara med på föreläsningarna som var ibland. Men det har jag inte hört något om de här åren. Borde väl försöka engagera mig mer...
Misstänker nog att stämningen inte förändrats så mycket sen du var där. De gånger jag varit med till amatörlokalen är det mest de äldre eldsjälarna som sitter och tar en fika och snackar lite skit :)
Är heller inte alls som det varit förr på lördagarna när det kryllade av glada amatörer på banan. Ganska glest med folk och provlopp bara varannan helg pga för dåligt med anmälningar. Sista tiden har vi åkt in på torsdagarna istället. Men jag misstänker att det är likadant på många banor :(

Förr var där ju lika mycket folk på stallbacken på provloppslördagarna som på tävlingsdagar. :)

En får la va gla att en har vatt me um et, så en har nöö å minnes i hört fall.

För övrigt så kände jag mig ju superslipad i våras när jag lyckades pruta ner San Pellegrino ordentligt. Kände mig inte lika slipad när jag läste Vinternumret. 18 000 kr nästa år. :cool:

:D Jag gav 15 000 för min 07:a :angel:

..men sen skulle dom fula sig, men det blev inget med det :mad:
( lite tack vare dig :bow:)

Hingsthållare och deras sätt att ha ett pris för oss dödliga som måste ta det pris som står i annonsen och HELT andra priser för andra (vilka som regel gott och väl hade haft råd att betala det där priset) är :devil: irriterande, om man frågar vad jag tycker.

Priserna på hingstarna måste ner.

Ja, kommer ihåg en lördag för några år sedan när vi kom in till banan och alla 80 gästboxar var upptagna. Fanns inte en enda ledig plats, så vi fick gå upp och ställa oss i Niclas stall. Då levde stallbacken, undrar om det händer igen :(

håller med, känns väldigt tråkigt när man uptäcker att andra som har dräktigt med samma hingst som man själv betalar betydligt mindre. Jag gillar inte att pruta, känns förnedrande på något sätt, men i år kommer jag definitivt försöka efter att ha upptäckt att det snarare är regel en undantag.:(

håller med, känns väldigt tråkigt när man uptäcker att andra som har dräktigt med samma hingst som man själv betalar betydligt mindre. Jag gillar inte att pruta, känns förnedrande på något sätt, men i år kommer jag definitivt försöka efter att ha upptäckt att det snarare är regel en undantag.:(

Vi har haft hingsthållning i snart 20 år, och nåt vi inte gör, är att pruta på fölavgifter.
En del folk brukar försöka, speciellt om de har fler än ett sto.
Men när jag förklarar att jag tycker det är så himla tråkigt att upptäcka att andra betalar helt andra belopp brukar de flesta förstå vad jag menar.

Jag tror inte vi förlorar ett enda sto på att hålla avgifterna, snarare tvärtom.
Fast å andra sidan har vi relativt bra (lågt) pris på hingstarna från början.

Jag tror nästan ni är undantaget som bekräftar regeln.

jag har bara betalat fullt pris för en enda hingst och det var express ride...för mig är det sport att pruta

Skvaller, skvaller....

Läste att till våren så får Tv3:s "Svenska Hollywoodfruar" några nya ansikten. En av de nya är Suzanne Saperstein, faster till toppkusken Per Lennartsson. Alltså Rolfs syster, ingen ingift faster...:cool:

Skvaller, skvaller....

Läste att till våren så får Tv3:s "Svenska Hollywoodfruar" några nya ansikten. En av de nya är Suzanne Saperstein, faster till toppkusken Per Lennartsson. Alltså Rolfs syster, ingen ingift faster...:cool:

*STORsuckar & blev plötsligt väldans illamående* Undrar hur många ggr hon visar upp sina nyrakade ben för folket...........:devil: Rättar lite; Rolfs halvsyster.

Oj vilken bad energy jag sände ut; menar såklart att :bow::bow: Jag har träffat en kändis!!:bump::bump::D

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar