Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Vilket ägg! Expertkommentatorn står med en rakad häst i 10 minus grader som står och skakar. (Vet att det kan bero på nerver) och säger att hästar inte fryser.
Jag är också medveten om att de flesta hästar klarar kyla bra men att i stort sett säga att de inte kan frysa, ägg!

Vann du ngt?
Vi hade rätt men vann inget.

Nix, full pott men ingen utdelning. Jag är lite förvånad över att så många fick alla rätt. Förvisso så var de flesta frågorna av ren "travallmänbildningskaraktär", men där fanns ju även några riktiga rysare.

Det blir till att ta nya tag nästa vinter! :bump:

Kl

Någon som kan informera om vad man bör ha för utstyrsel på sig om man tänker gå på travgala i Borlänge för första gången? Är det fint som i superflott eller funkar det med vanliga kläder av lite snyggare modell?

Man vill ju inte vara helt fel ute... pinsamt att stå i svarta brallor och snyggare topp om alla andra har galaoutfit och vice versa...

Jag har fått travgalabiljett i julklapp så nu blir det premiär på travgala för mig. Jag har ingen som helst aning om vad folk brukar ha eller vad det anses vara för dresscode.

Någon mer som skall till Galaxen den 6 februari förresten?

Någon som vet hur allt funkar, är det bordsplacering eller sitter man med de man känner för?

Är det bara dans eller finns det typ disco eller pub eller liknande också? (har lite dansfobi, två vänsterfötter och ingen taktkänsla är en kass kombination)

Jag ska dit,men har ingen aning. Har aldrig varit där,men blivit ditlurad i år.

Det var väl inte dig jag frågade heller ditt pucko :rofl:

Det vet jag väl att du är lika förvirrad som jag :eek:

Undrar vem som ska slänga ut oss två yra hönor egenligen...

Jenny - som vet vem som "lurat" Nebraska...

Jag ska dit! Är nominerad med märra i 3-åriga kallblodsklassen. :bump:

Har ju samma problem som dig då vad gäller klädsel :crazy:, är ingen klänningsmänniska, kjol kan väl gå an. Det enda jag har "klart" är vad som skall sitta på fötterna. Efter att jag tittat på bilder ifrån förra årets gala så verkar det vara blandad kompott, det är lättare att vara karl i detta läge = kostym.

Det är väl dans till orkester tror jag, disco vet jag ej. Hua, gillar inte att bli uppbjuden av okända människor ,brukar skylla på mitt onda knä ;-) o iår är det riktigt sant.

Senast ändrad:

Det låter supertrevligt!!!

Fast jag vet fortfarande inte vad man ska ha på sig. Funkar fleecemorgonrock tror ni???

Jag har i alla fall inte haft klänning sen jag fick egen vilja och tänker inte börja nu :cool:.

Ok antecknar att Nebraska inte tänker komma i fleecemorgonrock för att det är för mycket klänning!

Någon som väntar/har fått föl efter Running Sea i år? Eller år innan..

Nu har jag hittat vad jag ska ha på mig, varken klänning eller kjol. Långbyxor blev det ,känner jag mig helt fel så får jag vara hela kvällen bland karlar, dom har ju också långbyxor :idea:. Provade en kjol men icke, hittade en skitsnygg lite figursydd klänning men den kunde jag ha för ett antal kilon sen :angel:

Det finns två saker som jag verkligen inte äter. Fisk och lingon. Har ni sett menyn?:angel:

Haha... vi får nog stoppa i dig något innan vi går ser det ut som. Eller så får du ägna kvällen åt drickande!

En sak är i alla fall säker. Jag tänker inte fråga om något alternativ. Det har jag gjort en gång på galaxen. Jag blev så utskälld av servitrisen så att en annan gäst gick emellan :rofl:.

Åh det låter underhållande :angel:

Snälla, kan du inte fråga bara liiiiiiite? Eller åtminstone om det är trist vid bordet... då har vi något att babbla om sedan!

Fick du klart för dig om det var någon bordsplacering förresten?

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel