Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Hade ju så gärna velat gå dit och lärt känna lite folk men vi hoppar det av vissa uppenbara anledningar. Men jag tror faktsikt de flesta klär upp sig på något sätt, kanske inte direkt galaklänning men i alla fall lite snyggare kläder och inte typ morgonrock eller jeans och t-tröja:D Ha så trevligt hörrni så kommer vi nästa år.

Det var ganska skönt på sätt och vis... det är i och för sig nyttigt och trevligt att träffa nytt folk men efter att vid något tillfälle fått helt hopplöst sällskap till bordet är man lite avskräckt. De flesta går ju att prata med om man bara anstränger sig lite men en del får man liksom inte till något samtal med och då blir det så jobbigt!

Cambrie, tja... det är kanske inte riktigt rätt år att gå på travgalan för dig... vi får dra ihop dala-trav-bukefalisterna och ta en picknick på travet i Rättvik eller Romme framemot vårkanten i stället. Då har du lite bättre odds för att kunna vara med!

*kl*

Jag är ju inte inne & skriver här så ofta sedan jag sålde av hästarna och bytte jobb men läser om vad ni har för er i mellanåt;)

Men nu springer ju uppfödningen omkring och gör det bra och måste ju få berätta att han ska ut på V64 på onsdag:bump:

Tog och googlade hans namn och hittade till min förskräckelse detta:
Scrolla ner och kolla efter Camon's Sweetamber
http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=37444

:eek::o
Han är utsatt för förtal min lilla bäbis:mad:

:D:p

Men... avlar du fram MONSTER :D

Usch då!

kl

Blir nog klänning trots allt på galan. Hittat en som verkar ok och som jag nog kan leva med...:o

Ja det verkar inte bättre:o
Han var väldigt lätthanterlig men man fick ha nageln i ögat på honom hela tiden.. Han var lätt att köra in och allmänt snäll:laugh: Men under ytan så var han vass som fasen!
Hade honom tills han var nästan tre innan vi sålde honom, så man känner sig fortfarande lite delaktig i honom:love:

Kul att du hittade en klänning att ha till galan!
Jag har vart på sju galor på B-åker och har varje år haft kjol eller klänning men haft med mig byxor och topp i en väska. Bytt om när middagen är över och discot dragit igång:cool:

Åh äntligen en människa som varit på gala!!! Skönt att höra lite... och smart att byta om om man känner sig obekväm.

Min klänning går nog att ha som tunika också så man kanske skulle slänga med ett par byxor eller tights eller något som man kan hiva på sig om man känner behov...

Måste vara så svårt att släppa iväg sina uppfödningar! Jag skulle ju gå av på mitten om min stallägare sålde någon av de två små pojkar jag varit med och sett från deras första dag, kliat och lekt med, den ena har jag varit med och kört in och den andra blir väl i vår... man älskar ju de små liven!

Popfinger har vårkänslor! :banana:
(Ja, jag vet att det drar in ett snöoväder på onsdag)

Jag har idag bokat hotellrum till Elitloppshelgen och till Kriteriehelgen. :bump:

Jag längtar också till våren...

Fast inte så att jag tänker boka en massa saker, det räckte med hösten. :p

Däremot väntar jag ivrigt på plusgraderna så att jag kan börja köra intervaller med den där hästen jag lagt ner med typ 2-3 ggr redan. :o

Räkan som var 151,5 cm med skor så här års som treåring är numera 159 cm som 7-åring :eek:

Himmel.. inte klokt att bra hästhållning kan ge dom effekterna:eek::bow:
Det får en onekligen att fundera på hur det var före dig..

Ja visst är det häftigt - sen att han gick 20 som tvååring och sen inte funkat på banan - det talar vi tyst om va? :p

Det är riktigt roligt att Missen går så bra :D

Trots att han tydligen varit en liten :devil: Men visst är pappan numera känd för att lämna skarpt?

Att Dell Ridge Image hade humör, det visste vi och tog även med i beräkningen.. Ambra var ju en mes:D
Bara det att Ambra sedan dess har visat takterna med att slänga av sin dåvarande fodervärd så till den milda grad att hon blev rädd:o
Aja.. Glad att han har hamnat hos ett proffs, det passar herrn alldeles utmärkt!:love:

Ja visst är det häftigt - sen att han gick 20 som tvååring och sen inte funkat på banan - det talar vi tyst om va? :p

Det är riktigt roligt att Missen går så bra :D

Trots att han tydligen varit en liten :devil: Men visst är pappan numera känd för att lämna skarpt?

Jag har ALLTID trott på Nisse! :love:

Och just nu tror jag på Moa Millpond. Kör så att det ryker!! :banana:

Det hade nog gått bättre om hon haft alla skorna hela vägen på den där banan... :eek:

Vänster bak borta och bara sömmar på insidan på höger - undrar varför lilla hovis inte svarat i telefonen när jag ringt? :angel:
Lite mer än fyra dagar kan man ju önska att skorna sitter?

Nisse har en klockren karriär som dressyrhäst om vi inte lyckas - bara synd att jag inte är så intresserad av dressyr och inte vill sälja den lilla klanten. :love:

Nu vet jag att hastar ar bra mycket smaratare an manniskor.
Vi hade en person ringa for att kopa tva av vara hastar tidigare i ar. Sambon prissatte valacken men sa att han ville stoet skulle fa ett par starter forst for att fa en battre uppfattning av vad hon ar vard. Affaren var i princip klar men de ville se en start till.
Hasten har aldrig varit sa fin i forsta varmning och sa vardelos i andra. Han tog inte ett steg i pass pa tre miles utan galopperade hela vagen. Vi strok och akte hem, trodde han var kord for livet. Morgonen darpa sprang han runt som en unghast i hagen och rontgades igenom utan problem. Nasta vecka kom han tvaa med flygande flang - vi andrade ingenting mellan starterna.
Koparen var inte intresserad langre da hasten var "halt" utan ville kopa stoet som vunnit sitt kval och kommit tvaa i sin forsta start.
Nasta start galopperade hon utan synbar orsak och tvingades kvala = missade de superfina prispengarna i finalen hon kvalat in till.
Koparen forlorade allt intresse. Kom tvaa i sitt kval och vann i gar kvall.

Igar pa banan rakade jag tjuvlyssna pa folket jamte oss som pratade om ett rykte angaende den tranaren som ville kopa vara hastar. Tydligen haller han i dem klor. Japp, ni laste ratt.
Klor gor hasten skitsnabb i tva - tre starter. Sedan lagger lungorna ner for gott. Allt dor och det inanadade dammet (natuligt i alla stallmiljoer saklart) gor att det vaxer mogel. (ja, mogel i lungorna!)

Mina stackars ponnier fick en extra kram nar vi kom hm igar.
De visste minsann att de inte ville flytta fran stora hagar, hastkompisar och lite jobb till ett sant stalle.

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel