Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Annars så har du jätte fina lopp i helgen med både Järvsöfaks, Commander Crowe o en hel del buke hästar med, på lördag i e-tuna. :banana:

Vill du gå så hör bara av dig, så fixar jag biljetter så du kommer in på stallbacken :)

Jag ska dit!:bump:
Kommer att stå först och rycka i grinden!

Helt OT från travvärlden men måste bara berätta att i morgon "blir jag med basjkirhäst"! :D

-kl-
Om dryga månaden är jag hästfri, nästan... blir juh snart "mormor" o det blir den enda som jag kommer äga. Sessan Alice åker hem till sin ägare i början på maj, papprena underskrivna & klara. Samma med de andra 3 som jag delägt.

Jaha hur kommer det sig då? ;)

Ägaren behövde snabbt bli av med hästen och för att inte riskera att han skulle hamna hos "fel människor" så fick han flytta hit. Man är ju snäll... :)

Och här står han nu, ett riktigt hårmonster - det bara rasar hår överallt men han är så charmig, trygg, rar och SMART !
Inte för att jag vet vad vi ska ha honom till egentligen. Sällskapshäst eller kanske fosterpappa till unghästarna? :idea:

Ägaren behövde snabbt bli av med hästen och för att inte riskera att han skulle hamna hos "fel människor" så fick han flytta hit. Man är ju snäll... :)

Och här står han nu, ett riktigt hårmonster - det bara rasar hår överallt men han är så charmig, trygg, rar och SMART !
Inte för att jag vet vad vi ska ha honom till egentligen. Sällskapshäst eller kanske fosterpappa till unghästarna? :idea:

Hur gammal e han då? du kan väl rida på han annars om det inte e nå fel på han... Luffa runt lite i skogen..:idea:

Långa ljuvliga turer, dressyrträning, hoppträning, luffa runt med vagn... användningsområdena är ju hur många som helst!

Basjkirer är MYSIGA hästar! De jag träffat i alla fall. De sägs också vara väldigt viktbärande, vädertåliga, stabila i huvudet och en massa andra bra egenskaper. Att de dessutom är LURVIGA är en bonus enligt mig :angel:

Hoppas att ni får en givande relation!!!

Svarar båda.
HAn är 18 år, lite stel men jag tror det blir bättre bara han får börja röra sig lite.
Det är verkligen en mysig pålle. Charmig, cool och har redan satt sig i respekt hos de andra hästarna utan att ens ha behövt lyfta ett ben mot dem... :rofl:
Sambon har varit ute o promenerat med honom och hunden idag. Han kommer säkert att bli lite riden framöver också. Som han ser ut just nu så verkar han mest tacksam att han fått kompisar och att någon pysslar om honom.

Men det är HÅR överallt! :eek: :rofl:

ja hår överallt det e nog den årstiden + att han har väl lite extra hår gemfört med många andra hästar :cool:

Min häst fäller rätt mycket pälsen sitter kvar i täcket när man tar av de hihi, Förstår inte hur ett varmblod kan se ut som ett murmel djur i pälsen..

Min häst fäller rätt mycket pälsen sitter kvar i täcket när man tar av de hihi, Förstår inte hur ett varmblod kan se ut som ett murmel djur i pälsen..

:rofl::rofl::rofl:

Ja du det finns murmeldjur i travet med ;)
Mina har gått med tjocka vintertäcken i vinter så det är inte mycket päls som kommer av nu (som tur är) hatar allt hår som sitter på allt efteråt:crazy:

*KL*

Igår hade min lucky (nu mera känd som nalle puh i stallet) sträckt sig i hagen och måste stå på box. Nu är det 4 timmar promenad som står på schemat varje dag o de e sååå himla skönt i vårvädret vi har nu 10-12 plus klarblå himmel nästan ingen vind o sol:cool::love:

här är det strålande sol och jag sitter vid datorn...:o

Nu har solen även kommit hit barnen har picknik dom tror ju att det e sommar nu så dom skulle ha muffins och saft och en filt =0)

-kl-

Har hjärnstillestånd.. Ett arbete om en känd travare ska göras, tips tack!!

Kommer bara på Frances Bulwark, Tibur, Mack Lobell...

Lobysalice - vad sägs om Kentucky Fibber ...?

Ken är ambitiös och har lätt att ta folk iallafall, men nu blir jag lite putt för jag vill ha honom kvar på färjestad :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 195
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 594
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobbet startar i morgon
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Pusseltråden