Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

*KL*
Denna veckan har varit otroligt mycket att göra en häst till operation efter brutet kotsesamben (vets förklaring:eek:) fram och tillbaka till skara 6 gånger. Åby fredag med frysmärkning och lösa hästar på gården när vi kommer hem. Men nu ska allt vara normalt igen hoppas jag:p ingen olycka på lördagen iaf vi får se hur det ser ut när jag kommer till stallet senare idag:rofl:

Det måste var skönt att känna att den enformiga tristessen inte är så påtaglig.:rofl:
Efter regn kommer solsken vet du...!

Det tycker jag med flera ocksa men hasten saldes for nagra dagar sedan for 75 000 dollar (ca 675000) sa nagon maste ju vara imponerad. Ska bli mycket intressant att se om den och de andra som tranaren har kommer till start overhuvudtaget.

Är det någon som har hört hur det har gått i ÅS affären?

Tycker att det har varit så tyst och man har inte läst eller hört ett smack efter i julas när han blev avstängd.

Läste lite om det i ronden han är tydligen förhörd nu och 4 anstälda är misstänkta. Leif hade ingen aning om att det var andra som var misstänkta tydligen. Kommer nog snart på aftonbladet. Hoppas bara att det blir något slut på det hela snart så personalen kan lägga allt bakom sig och träna häst istället.

KL

Idag har jag kört körprov och skrivit teoriprov på B-tränarkursen.

Det var hur lätt som helst :D

det är väl sant som en tränare jag känner sa: - Det krävs inte många IQ för att sitta bakom ett hästarsel.

Vad gällande skrivprovet så var det 1X2 frågor förutom hästen, skelettets och hovens delar. Där fick man peka ut vart vissa delar satt.

Så enkelt var det :) Och roligt.

Det kommer nog en hel del information i slutet av denna veckan om jag får tro mina "källor".

Är det någon som har hört hur det har gått i ÅS affären?

Tycker att det har varit så tyst och man har inte läst eller hört ett smack efter i julas när han blev avstängd.

Fast han lär ju ha strulat storstrul redan i det privata vad jag har hört :crazy:

KL

Idag har jag kört körprov och skrivit teoriprov på B-tränarkursen.

Det var hur lätt som helst :D

Grattis :D :bump:

det är väl sant som en tränare jag känner sa: - Det krävs inte många IQ för att sitta bakom ett hästarsel.

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Vad gällande skrivprovet så var det 1X2 frågor förutom hästen, skelettets och hovens delar. Där fick man peka ut vart vissa delar satt.

Så enkelt var det :) Och roligt.

Enkelt är alltid roligt.

Nej, kopare har ju ofta en tendens att titta mer pa papper an pa hast.
Nu har dem iaf slagit nytt rekord. Idag tranade en av tararna pa farmen 2.01 (1.15,2 enligt katalogen) med en tva ars pacer. Jag forstar bara inte vad de ska gora frams till juni - det finns ju inte ens kvallopp for tvaaringar innan dess.
Denna karlen har forresten gatt i Nordinarnas skola - sager inte mig sarskilt mkt men ni dar hemma i svea land vet val antagligen mer om dem.
Tragiskt bara nar hasten gar 28 i tredje quartern och kruyper hem i 31 sekunder med piskan karvande i baken. Den vet ju inte hur fort den gatt, bara att den fick stryk och var "dalig". Min lilla tranade i 2.29 idag med en snabb sista quarter och okade hela vagen in i mal. Hon gick inte haften sa fort men kom in och trodde hon var world champion.

Tragiskt bara nar hasten gar 28 i tredje quartern och kruyper hem i 31 sekunder med piskan karvande i baken. Den vet ju inte hur fort den gatt, bara att den fick stryk och var "dalig".
:mad::crazy: Fy vad tråkigt att höra. Det visar inte på någon hästkänsla precis. Kan du vara snäll och pm:a namnet på tränaren?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 199
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 599
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?