Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

B-tränarföreningen har fixat till nån mer försäkring i det där så det är därför det är lite dyrare än förra året. Läste jag i pappret som låg med räkningen. Min kostade bara 100 kr men försäkringen 1500.

KL

blää för byråkrati!

Vid årskiftet tog jag över min mors företag (enskilt). Så därför skrev vi över alla hästarna på mig. Jag skickade även in för min 08a. Fick sedan tillbaka det papperet och på det stod det att jag redan var registrerad som ägare. Jag visste ju när hon föddes att jag skulle ta över vid årsskiftet så jag antar att jag var smart nog att skriva henne på mig direkt. Så jag tänkte inte nått mer på det.

MEN idag fick jag passet och medföljande ägarbevis. Och då står min mor som ägare på hästen..

Jag är har tittat på fölregistreringspapperna man får ett par månader efter födseln och 08ans papper var adresserade till MIG. Om man sen jämför med min 07as, som jag hade skriven på min mor från början, hennes papper var adresserade till min MOR.

Det tycker jag måste bevisa att 08an var skriven på mig från början. Men nu måste STC ha shabblat till det på nått vis? Så att min mor står som ägare på 08an..

Nån som hänger med?

Jaja, blir till att tillbringa förmiddagen på telefon imorgon iaf..

Fick tillbaka passet för ett par dagar sedan tillsammans med korrekta ägarpapper. De ringde också och sa att min mor tydligen stått som ägare hela tiden, så de hade gjort fel när de skickade tillbaka mina ägarskiftesblanketter. Så nu har de alltså bytt ägare på henne till mig utan att de kostat mig ett öre. Tjänat 500 spänn :) Nice..

Fick tillbaka passet för ett par dagar sedan tillsammans med korrekta ägarpapper. De ringde också och sa att min mor tydligen stått som ägare hela tiden, så de hade gjort fel när de skickade tillbaka mina ägarskiftesblanketter. Så nu har de alltså bytt ägare på henne till mig utan att de kostat mig ett öre. Tjänat 500 spänn :) Nice..

Grattis :D 1-0 till lillcaksa ;) mot STC :D

Hello!

En snabbis från mig, det har inte hänt något här utan är bara hysteriskt mycket att göra så jag återkommer när jag hinner. :idea:

Allt är bra med både mig och pållar även om jag hittade en vilsekommen utanför köksfönstret i morse, nöjt bretande av fjolårsgräset.

Det är alltså ingen hage där han gick... :rofl::rofl:

Hello!

En snabbis från mig, det har inte hänt något här utan är bara hysteriskt mycket att göra så jag återkommer när jag hinner. :idea:

Allt är bra med både mig och pållar även om jag hittade en vilsekommen utanför köksfönstret i morse, nöjt bretande av fjolårsgräset.

Det är alltså ingen hage där han gick... :rofl::rofl:

Kul att du har snöat fram ;) Hoppas du kommer tillbaka till os snart igen :D

idag sa de i stallet att de tänkt ta kort på svanarna ute på åkern å skicka in till ronden.... med rubriken "är det här svanarna är????"

:D

Haha låter som en stålande dag för dig de

*funderar* vad har jag nu glömt?? Med hästkräket jag inte fick sända till de gröna ängarna? Jaja han har det tydlischhh väldigt braaa nu enligt mina päron.

-kl-

Happ va har vi alla hittat på här idag då?

Själv har jag bla skött om startkommando knappen i licensloppet :D haha va braaa det gick...

Sitter å vrålvräker i mig Pringles chips ( jag vet, inte bra för miljön men men) i väntan på att duschen ska bli ledig, ska in till stora östersund o käka ute :) är toksugen på ett glas vin...... eller 2........ men får nog hålla mig på mattan så jag inte blir lika liggande imorrn som förra torsdagen :rofl:

*dubbelknapp* Martha! har nog hört att du gaggat med min mor!! Å du va sååååå trevlig sa hon :bump:

Jag har haft världens sämst pålästa journalist här.
När vi skulle ta kort på hästarna kunde han inte se vem som var Svarta Pantern och vem som var den högdräktiga fölstoet.
Då hoppade jag också över att bjuda på hallonpajen jag bakat :cool:.

När vi skulle ta kort på hästarna kunde han inte se vem som var Svarta Pantern och vem som var den högdräktiga fölstoet.

:rofl::rofl::rofl:

Jag läset en gång att Humlan enbart gick från ledning o var chanslös bakifrån... Hon har aldrig gått i ledning?:eek:

:rofl::rofl::rofl:
Det gjorde du då rätt i. Såna tölpar förtjänar inte gourmetpaj. :grin:
Vilken tidning ska vi läsa??:)

*dubbelknapp* Martha! har nog hört att du gaggat med min mor!! Å du va sååååå trevlig sa hon

Haha, ja visst äääär jag :D

Nä...men din mamma var en trevlig kvinna tycker jag och eftersom hon köpte min fina bomlösa sadel så kommer wiseguy att få det så gött nu så :laugh:

Ungefär som att alla journalister tyckte att min gamle var ...skör...??!!!
Dom förstod helt enkelt inte att matte var hemtam på vintern...vårt motto var att börja starta när tussilagon blommar...vinterstarter...Nääääeeeee

Den Vackre gamle var aldrig behandlad i hela sitt liv ...72 starter, 14 segrar :love:

Jäklans skit väder sol och hagel/ snö vart anant man vet ju inte om det ska va kallt eller vamt..

Vad tror ni? Kan jag köpa en cykel på företaget? alltså dra moms på den.. Jag ska ju använda den för att cykla till betet i sommar och kolla vattnet :angel:

Min makes kusin fick inte dra av resor till och från stallet där han hade sin häst!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 199
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 599
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Svensk politik nr 3