Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

*KL*

E de bara jag som tycker det har blivit riktigt tyst här på trav forumet?

Vill ha tillbaka våra hetsiga diskussioner igen;):devil::love::bow:

Du får väl skicka lite anonyma videor, på dig själv när du jagar hästarna med en kvast, till tv4.

That should do the trick.

tillägg:

Inlägg 3000.. wooa dags att skaffa sig ett liv ;D

*KL*

Idag var jag på Polis stationen och anmälde brott mot mina och kompisens hästar. Systematiskt har nästan varenda häst i stallet blivit skadade på nätterna med stick sår och diverse större och mindre sår. Min lilla 2åring hade idag ett stort blödande sår på insidan benet vid hasen och kompisens häst hade ett skrapsår på utsidan höger bakben. Jag blir bara så ledsen och förbannad på sådant här:cry:. Vi har våra misstankar om ett par personer men vad kan man göra utan konkreta bevis idag.

Det värsta som hade hänt var en av kompisens hästar som hade en sömm rakt upp i strålen och det var en sömm som inte varit i en sko utan en helt ny sömm dessutom av ett märke som ingen på gården använder. Vi undrade varför hon var "tokig" när han körde henne och när jag stod och duschade min häst kommer han in vit i ansiktet med sömmen i näven. Veterinär kostnaderna sticker i höjden direkt och med allt annat konstigt som händer får vi snart flytta till stallet och bo där själva bara för att kunna ha våra hästar i lugn och ro:eek:.
Jag börjar skarpt misstänka att min Lucky inte alls var så dålig som han var i senaste loppet utan att det var något annat som spökade. Han hade bara några dagar innan 2 "sticksår" o ena framknäet. Dessutom var han inte glad alls dagen efter utan mera ledsen och ville vara för sig själv i ett hörn. Det är inte alls likt honom. Nu börjar han bli sig själv igen som tur är och så händer detta igen:( Jag blir galen.:devil:

Går det inte att sätta upp en webbkamera som filmar alla som går in i stallet efter ni har gått hem?

Då har ni ju personen på film och kan bevisa att det är just den personen. Och sätter ni webbkameran så att den bara filmar innanför dörrarna så behövs det inte tillstånd ;)

Misstänker ni att det är nån i stallet eller på området som gör det?? :eek:
Jag skulle försöka smyga upp en webbkamera (tror Naffa har en hel arme´av kameror;) ) och försöka se vad som händer i stallet under natten...

Vi misstänker ett par som går i stallet då och då och en del som har hästar på gården. Men inget som man får säga för polisen. Vi ska nog sätta upp kameror om jag kommer vara kvar ett tag till.

Vi misstänker ett par som går i stallet då och då och en del som har hästar på gården. Men inget som man får säga för polisen. Vi ska nog sätta upp kameror om jag kommer vara kvar ett tag till.

Vad får dom ut av att skada hästarna?:mad:
Önskar att jag mötte dom i en mörk gränd någon stans,jag lovar att det skulle bli grov misshandel.Har det gått bra för er med era hästar ,eftersom dom ger sig på djuren.Förbannade idioter!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 200
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 600
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar