Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

kl

Ni har väl koll på asvt internetauktion som pågår nu?
Fast jag tycker nog att en är lite väl gammal för att auktioneras ut :crazy:

AM

Förlåt, jag menade inte att hoppa på dig mer att jag bara kom ihåg annonsen.

Wisse skall tas bort på Faringe (??) , min sambo ringde dit idag. Är väl eg inget fel på honom mer än att han e ett aber att rida numera sen han kom hem & det finns inga fel på honom. Men jag kan inte lämna ut/ge bort honom till nån annan som han är idag. Och jag har ingen ork/lust/ekonomi att föda/ skola en trök skalle som sällskapshäst el dyl.
Och min märr får dessutom föl till våren, och så har jag Alice. Plus att den röda fröken kommer hem efter tjafs (faktiskt inte vi denna gång, vi var helt inne på att hon skulle få åka till himlen pang bom) med sk livstidsfodervärden. *suckar*
Kan verka hårt men mitt beslut är taget ang Wisse.

Du hoppade inte alls, no problems! :)
Faringe är det i Huddunge!

jag beklagar jättemycket TJT! :cry: *kram*

alice: fy vad tråkigt! men det är nog bäst så ska du se. *kram till dig med*

jag måste skriva av mig! fy vilken dag det har varit..

en av våra bättre hästar fick tarmframfall idag :cry: jag vet inte om jag varit med om något värre. vi fick stå och slå på honom och skrika för att han inte skulle lägga sig ner, hur hemskt som helst. jag tror jag hade all hans tygnd i min famn, det kändes så i alla fall. svetten verkligen RANN på stackarn, han hade så ont så ont :cry:

som tur var trillade inte tarmarna ända ner. just nu är han under bevakning på kliniken och det är fortfarande oklart om han kommer klara sig..

är det någon som varit med om detta?

Lite tips tack??
Min man som är totalt ute när det gäller hästar i allmänhet har fått för sig att han vill lära sig köra..
Kan ju beror på att vårat sto ska ha föl i maj och eftersom att vi vill behålla fölet så vill vi att den ska få bli körd..
Då e frågan hur är det smartast för han att lära sig allt detta som att sela på en häst och köra finns det nå bra kurser man kan gå..
Han har ju ett tag på sig att lära sig då fölet inte är kläckt än...
Vi bor i stockholms området..
Någon som kan rekomendera nån bra kurs eller så?

en av våra bättre hästar fick tarmframfall idag :cry: jag vet inte om jag varit med om något värre. vi fick stå och slå på honom och skrika för att han inte skulle lägga sig ner, hur hemskt som helst. jag tror jag hade all hans tygnd i min famn, det kändes så i alla fall. svetten verkligen RANN på stackarn, han hade så ont så ont :cry:

som tur var trillade inte tarmarna ända ner. just nu är han under bevakning på kliniken och det är fortfarande oklart om han kommer klara sig..

Men ussh vad beror det på och hur ser man de... låter skrämmande

det brukar finnas nybörjarkurser på alla travbanor.. du får kontakta din hemmabana

Tråkigt men så är det man föds och man dör..
Och man får hoppas att man har trevligt där i mellan :grin:

Jodå, det vet jag. Har vart med ett tag. Har dessutom tagit beslutet själv & bokat. Han är inte sjuk el gammal (8 år). Bara ej ridbar längre. Och stor o kräver mat även som sällskapshäst,faller lätt ur. Och jag vägrar se honom vandra bara för att han är snäll som en nallebjörn i hantering.

Tack vännen :love:

Uäääck i ditt fall... Här på skolan har vi en nykastrerad stackare med "pung" stor som 4 fotbollar typ... Han har pisseont!

usch. jag har varit med om det... min häst hade bara värmt till storlopp i Italien.. och pang bom blev han kass. tränaren blev tokig, in med pisken för att han inte skulle lägga sig.. sån jävla tur fick jag tag på en chaffis som kunde köra mig och hästen till kliniken.. och hade vi inte komit in direkt hade han dött... jag hann ställa in han i boxen sen opererade dom han direkt...
usch, det va så hemskt!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 201
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 600
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar