Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Nää nu blev jag lite ledsen..
Hittade en av mina favvosar till salu, hoppas han kommer till nån som är snäll o duktig.. :cry:

Och det är man ju tacksam för när hästen har 60 i puls efter 20 min och är näst sist...

Jag kommer inte oförberedd till start.

Nej, det var inte så jag menade eller trodde heller. Jag menade bara hur kusken kanske resonerade när han kröp ner i rygg. :idea: Det kan vara svårt för en ny kusk att veta hur väl förberedd en häst är som inte har startat på ett tag.

Hellre 60 i puls och inga pengar (de tar man i nästa start i stället) än att de kommer in helt slut för att kusken kör som en idiot.

Senast ändrad:

kl kl OT
Jag var o tittade på et boende i vårgårda för ett par år sen, på gården Leber är...inte är det där du finns , eller ?

Iofs, men för mig som vet hur många månader jag har på mig innan det är färdigtävlat om det inte händer nåt är inte det nån tröst.

Eller han kanske trodde han kunde göra en Forsgren :bow:, men den ryggen och på kort distans... :idea::D

´

Fast Lugdunum har väl ändå skaplig kapacitet? Om man trycker på rätt knappar förstås och läser den 120 sidiga bruksanvisningen :D

Själv tycker jag det är synd. Hade då varit bättre med Stig H eller nåt :crazy:

(jaja, Naffa sticker inte under stolen att hon inte gillar Kari "gnäll-läder" )

Hoppas vi får se mer än 3 "förvandlings-starter" och sedan borta för alltid :angel:

AM (elak satmara)
Menade inte direkt detta ekipaget, för det är ofta ett jävla tugg om vad man får o inte får göra med sina hästar...det är hästägaren som köpt hästen o betalar...men det verkar som att det är tränaren som alltid ska bestämma om allt...sjukt. Den dagen tränaren betalar träningsavgiften åt mig så har han all rätt att bestämma vart hästen ska vara.

Hur kunde du lista ut det:angel:
Idag ville han inte, va rädd för startbilen, travade illa (för tung) och bröt en del. Så är det, ibland är det galopp:bump:

Hon är ju A tränare. Kornelia, har Lovley Conch...

Kornelia LEEB mina vänner :angel: *lite störigt sådär*

De köpte juh Staro Wiseguy från P.Lennartsson vår/vinter 2006 som jag senare böt till mig mot "Calles" första bebba Fourteenth April ( som nu en här på Buke har, som jag nu har tappat namnet helt på *suck*)

Hur kunde du lista ut det:angel:
Idag ville han inte, va rädd för startbilen, travade illa (för tung) och bröt en del. Så är det, ibland är det galopp:bump:

Ingen aaaaaning... råkar bara vara grymt clever :p eller inte... haha

Vafals, har inte Fjunis gubben koll på grejjerna? :angel:

Kornelia LEEB mina vänner :angel: *lite störigt sådär*

De köpte juh Staro Wiseguy från P.Lennartsson vår/vinter 2006 som jag senare böt till mig mot "Calles" första bebba Fourteenth April ( som nu en här på Buke har, som jag nu har tappat namnet helt på *suck*)

Hon fick en Sign häst vi var inne på att köpa när vi sen köpte Myggan... va fasen hette den nu då...

Jaha jo hon står på "min" gård är det en kompis till dig?
Eller är det hennes ex man som du känner ;) han har ju Lovely konch nu.
Vill du flytta hit? :love:
'

Ja Leeb heter hon ju...tittade på en lägenhet ovanpå stallet och en i ett hus bredvid men tyckte det var lite dåligt att träna på. Bara rundbana i stort sätt

'

Ja Leeb heter hon ju...tittade på en lägenhet ovanpå stallet och en i ett hus bredvid men tyckte det var lite dåligt att träna på. Bara rundbana i stort sätt

Och rak bana och "unghäst bana" och backe ;) ingen slinga dock men miltals med skogs vägar att köra på. Det finns en väg att köra på på dagtid om man vill som är så gott som trafik tom då på 2 mil med ett par riktigt fina backar där kördes det jefel förr i världen;).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 201
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 600
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Valet i USA