Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tips från coachen

Viasat Sport idag, torsdag kl 20.00: Engstrand möter Stig H Johansson. (45 min)

Repris på detta program ikväll, lördag kl 21.15.
(Det var ett ganska trivsamt program, men de som följer med i travet någorlunda känner redan till det mesta som sägs. Särskilt om man läst SHJ:s bok)

Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

*kl*

Är det inte rasistiskt att i en annons skriva "Ej till Romer" om hästen man vill sälja?

Klantigt men i år har det faktiskt hänt att en häst blivit skadad här i trakten i nån form av hämndaktion. :mad::cry:

Jag fattar inte hur sjutton man kan skada ett djur för att man är osams med ägaren.

Polisen gör sina regelbundna rundor på banan både nu och då. :crazy:

Det är som de gamla säger;
Du kan säga till din granne att frugan e ful o ungarna korkade men säg inte att hans häst är dålig för då har du gjort en stor synd.

Du kan säga till din granne att frugan e ful o ungarna korkade men säg inte att hans häst är dålig för då har du gjort en stor synd.

Eller som kompisen sade till sin man: - Tänk om jag varit lika nogrann när jag valde far till mina ungar som jag är när jag väljer hingst till märrarna! :D

Nu var det väl inte riktigt så utan en knivskärning av häst... (ej av sexuell art då) :mad::cry::crazy:

Vilket jag inte tycker kan jämföras med trams...

Ni som kan massa om trav! ja kan absolut inget, inte de minsta. vet bara att ja har e´n travare:)

Vet ni vem den franske hingsten "forreign office" är?

*kl*

Har precis kommit hem från slakteriet efter att ha lämnat nån där som jag trodde väldigt mycket på men som blev just, ingenting...
Är så himla besviken på förre ägaren som ändå visste om problemen men ändå valde att sälja honom vidare, som travhäst...önskar att fler kunde ta sitt ansvar som hästägare och ta bort dem!
Är bitter och ledsen.. :cry:

Här kommer en kram från Stally. Det är m.k.t. ledsamt att kämpa med hästarna, sedan få sluta med att ta bort dem. man vänjer sig aldrig.

Kram//Stally

Kramar TJT....:cry:

Jag håller med dig, däremot ser man ju många på andra ställen som hävdar att en skadad häst kan ha en framtid som sällskapshäst osv. Det tror jag inte ett dugg på eftersom det är så lätt att de börjar vandra.

Tröstkram till dig :cry:

Själv säljer jag inte ens våran pensionär till sällskap, utan han får gå här ett tag. Sen får vi väl hoppas på att systersonen hans drar in lite kosing till brödfödan, både för folk o fä.

*kl*

Synd för min gamla hemmabana att bli av med Per Wetterholm som blir ny sportchef på STC. Kan nog bli ett bra tillskott på STC, han har gjort ett bra jobb på Åby. (Även om han retat gallfeber på en del bakåtsträvare där:D)

Kramar till TJT!! ( Lavec hästen?)

Jag kommer förmodligen skicka Wiseguy till himlen inom kort.

Japp, Lavec-hästen.. verklig synd och skam både på stam och individ men va f*n hjälper det?

De var då kanon på slakteriet, väldigt trevliga och lugna.. jag åker dit igen om jag måste men jag hoppas ju att jag slipper!

Tierp el Heby?

Tråkigt med Ingo :(

Har för mig att det stod i första annonsen på honom att han skulle bara säljas som ridhäst?

Jag kommer ihåg honom för min sambo hade lite med honom att göra som unghäst.

Nästan Heby, Huddunge..
Jag ringde och pratade med säljaren och han ville verkligen inte sälja den till de som ringde och undrade hur högt den kunde hoppa eller hur snäll den var...var tydligen många småtjejer som ringt och ville ha honom som ridhäst vad jag förstod men han ville väl inte sälja. Jag förklarade tydligt mina intentioner med hästen och det skulle ju inte vara nåt problem! Första och största anledningen till varför jag ville köpa honom var ju för att han var efter Buvetier D'anou!
Jaja, nu är det som det är, bara att bita ihop och komma igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 201
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 600
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA