Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

kl

Första fölkameran igång nu..men vi får nog vänta ett tag på att Skatan kläcker ur sig nåt föl.. :D

AM

..och att Hunter Brodde är nominerad som årets treåring och det är travgala idag och martha sitter på plats :bump:

Va kul! Håller tummarna!

-kl-

För en timme sen ca blev jag fly förbannad. Wiseguy ska absolut inte till slakt ( obs, han är min häst till 80 % o mina päron till föräldrars 20 %) utan min pappa vill ta över honom ( jaha, ska gubben 53 år helt plötsligt börja vara i stallet igen & börja rida????!!) och -hör på denna- röntga ryggen på honom & gå igenom honom ordentligt.
Fattar ni ? jag e vansinnig. Jag får inte ta bort min egen häst! :mad:

Hur tror ni Staro Wiseguy's , 8 år, framtid kommer se ut? tränas av Hagman som resterande 8 stora hästarna i åldern 8-26 gör.. tills de typ självdör.

Vad tråkigt med Wiseguy! Går det inte att prata honom tillrätta??

Vad tråkigt med Wiseguy! Går det inte att prata honom tillrätta??

Han e skitdum att diskutera med, ett riktigt pucko då ( ja han är min pappa jag vet). han tycker synd om hästen.

De får göra vad f-n de vill nu, men hör jag ett minsta penga gnäll så....:devil:

Det är väl snarare synd om hästen om han bara får stå och inte göra nåt, eller ha ont (om han nu har det)...
Är såå glad att mina föräldrar inte bryr sig nåt i hästarna, att de inte har det intresset. Då får jag fatta mina egna beslut oavsett vad det gäller pengar, starter, träning eller nåt annat!

KL

blää för byråkrati!

Vid årskiftet tog jag över min mors företag (enskilt). Så därför skrev vi över alla hästarna på mig. Jag skickade även in för min 08a. Fick sedan tillbaka det papperet och på det stod det att jag redan var registrerad som ägare. Jag visste ju när hon föddes att jag skulle ta över vid årsskiftet så jag antar att jag var smart nog att skriva henne på mig direkt. Så jag tänkte inte nått mer på det.

MEN idag fick jag passet och medföljande ägarbevis. Och då står min mor som ägare på hästen..

Jag är har tittat på fölregistreringspapperna man får ett par månader efter födseln och 08ans papper var adresserade till MIG. Om man sen jämför med min 07as, som jag hade skriven på min mor från början, hennes papper var adresserade till min MOR.

Det tycker jag måste bevisa att 08an var skriven på mig från början. Men nu måste STC ha shabblat till det på nått vis? Så att min mor står som ägare på 08an..

Nån som hänger med?

Jaja, blir till att tillbringa förmiddagen på telefon imorgon iaf..

Välkommen till klubben lillcaksa. Jag har försökt att få mina pengar från Akassan nu i 5 månader och dom bara skyller ifrån sig. Snart gör jag en polis anmälan:devil::devil:. Men STC är inte så illa o ha o göra med iaf men ge dig för guds skull inte! Om dom har gjort fel så ska du inte betala det.

Nej inte fasen tänker jag betala 500 spänn för en omregistrering iaf..

Vad jag inte fattar är hur dom lyckats få till det här? Jag menar.. kan dom RÅKA byta ägare utan att papper skickas ut? Eller är det för att det handlade om en ej färdigregistrerad häst?

Ja du låter udda gör det iaf. Jag ska regga min lilla snart:love: tack vara korkade stuteri ägare som inte kunde tala om att jag hade fått föl:mad::crazy:
men nu är det bara att hoppas på att frysmärkningen går bra:)

Hehe.. gud vad jag blev runtskickad :D

Pratade med kundtjänst och de sa att jag stod som ägare från början men sen har det bytts eller nått. Sen blev jag kopplad till fölregistreringen och då sa dom att hon stod på min mor från början. Krångel krångel.

Jag måste iaf skicka in passet och skriva en beskrivning av problemet och så ska dom åtgärda det..

Förstår inte riktigt varför passet måste in dock.. Då uppfödare är rätt.. Men men.. bara det blir rätt tillslut..

Va skönt då :D Hoppas det blir rätt denna gången då.

Jag har fortfarande inte fått något vettigt svar från varken Akassan eller facket:( Varför betalar man massa pengar när man inte får ut något över huvud taget:mad:.

Läste för övrigt lite i ronden förut och äntligen får hästskötarna lite extra pengar pyttelite extra men ändå lite. Jag måste säga att lönen för skötare är alldeles för liten för det slit och de otroliga timmar man faktiskt får lägga ner. Vad tycker ni?

kl

Ikväll ska jag och maken dela ut pris på Jägers. Vi sponsrar lopp 5, lärlingsloppet och har fixat segertäcke och priser till kusk, ägare och hästskötare. Ska bli hur spännande som helst. Detta är första gången vi gör något sådant här.

Ses kanske?

//Sita

*kl*
Humlan hade vunnit idag om hon inte slagit ihop o galopperat :(

Tråkigt. Vilket lopp var det? (står säkert någonstans men jag orkar inte leta)

Hoppas priset kommer till hästskötaren i vårt lopp. Hästen som vann ville inte vara med på bild så vi fick varken träffa kusk, häst eller hästskötare. Ägartrion skulle ge "vårdaren" :D blommorna och Rosenroten. Kusken vet i fan om han får vårt pris men men, kul var det i allafall. Vi kommer tydligen att få ett foto hemskickat där vi står med alla blommorna, täcket och ägartrion.

Kul grej, det gör vi nog om.

OAU från ryttaren Sita som inte fattar ett smack om toto spel:o

Lopp 9 på sundbyholm :)

Gods i Ryssland o sponsrar trav?
Du vill inte adoptera mig? ;)

Senast ändrad:

Vad trevligt att du gillade det och vill göra om det! Priserna brukar faktiskt oftast komma rätt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 201
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 600
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023