Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Ja, jag ramlade nästa av stolen när jag läste det. Lugdunum ÄR ju Åke liksom på något sätt. Ägarna var inte nöjda med resultatet... :mad: :mad: :mad: Ibland blir man bra trött.

Jättetråkigt :mad:
Vet att Åke och co. har lagt ner oerhört mycket jobb för att få honom "styrbar"

Alla minns väl hur knäpp och stressad han var då han kom till Sverige..

Usch, det måste vara jobbigt att vara tränare då sånt här händer. :o

AM

Usch, jag lider med Åke, vilken trist vecka han haft! :crazy:
Jag gillar Åke skarpt, han är alltid glad, trevlig och vänlig. Och en skicklig travtränare och hästkarl. En sann ambassadör för travsporten.

Usch, nu vart jag riktigt, riktigt ledsen....:cry:

Tips från coachen

Viasat Sport idag, torsdag kl 20.00: Engstrand möter Stig H Johansson. (45 min)

Usch, vad tråkigt! Gillade den hästen.

Ännu värre blev det nu för Åke som förlorar Lugdunum och Jumbo Mumbo som båda går till Kari. :(:mad: På Travnets hemsida stod det att Jumbo Mumbo redan är på väg, men att Lugdunum är kvar för han vägrade gå på transporten... Ett tecken kanske?!

Så jävla tråkigt för Åke!
Hur ska små och mellantränarna kunna överleva när alla deras Stjärnor går till stortränarna?Lugdunum vill vara kvar hos Åke,har dom inte förstått det!

Synd om Åke fär somni säger så ÄR Åke Lugdunum...men för en hästägare spelar det väl ingen roll, hästar kostar pengar o de flesta har inte råd att idka välgörenhet, tyvärr.
Om jag äger en häst som inte har väldigt hög kapacitet och ändå inte försörjer sig skulle jag vara tacksam om jag fick välja själv vart hästen skulle vara...Jag vet att det låter drygt , och man kan ju lite hoppas att det går åt h-e för hästen, iallafall som lite plåster på såren för Åke för det är ju ingen okomplicerad häst direkt...

Fö har jag själv varit med om att folk har åsiketr om allt...vi hästägare står med hästar, betalar men får inte knappt fråga hur det går eller allra minst flytta hästen ( även om den inte går bra ens)..jag är lite trött på tränarmentaliteten, det är precis som att det är dom som har både köpt hästarna och betalar månadskostnader

Håller med dig o tycker det är trist för både Åke som förlorar hästen o travsporten i allmänhet.

Men som hästägare måste man ju få ha rätten att testa sin häst hos en annan tränare med andra ideer och metoder om man inte är nöjd med resultaten..

Sen kan jag bli irriterad åt andra hållet oxå, när folk lägger sig i och tycker man ska flytta hästen hit eller dit för den skulle ju gå super bra hos den tränaren... detta då såklart utan att orka ställa frågan varför hästen faktiskt inte springer så bra i nuläget.

Trollkara mig hit o dit skulle jag flytta hästen dit o sen kör de sönder den på 2 månader, skulle media ta upp det tro??

Senast ändrad:

Kl

Vad härligt friskt det blir inomhus när ytterdörren har stått öppen 1/2 timme vid -10 ute :crazy:

Har du lämnat tillbaka märren ?
:eek: jag såg inte att du frågade mig;)

Nej hon e kvar och hon ska vara kvar någon månad till om inget händer så ska "ägaren" och jag betäcka henne istället. Men hon är så himla fin att ha o göra med nu hon har slutat bitas o sparkas o hon leker som en lite smurf i hagen:love: o det har hon inte gjort sedan hon kom.
Hon leker och sparkar med fram benen och reser sig o det visar ju iaf att hon inte har så ont i bogen längre. Så nu ska jag köra henne när dom sladdar undan "lite" snö:angel:. Vi har nästan 3 dm på banorna;).

*KL*
I går vart jag så jäkla förbannad inte för loppet utan för att dom inte hade gjort något åt våra jävla vägar fy F*N alltså:mad: jag vart helt galen när jag åkte hem igår kunde knappt komma över 70 och sen kom jag inte upp för backen hemma heller o de tog en timma att komma över en liten kulle. :devil::mad: GAAH "galen hugger efter katten som springer runt i lägenheten"

På tal om spår...

Spöket har 3 ggr anmält till autolopp på ESKILSTUNA.

1:a gången 2002: Spår 8
2:a gången 2008: Spår 8 (fast vi hade spårförbehåll och slapp skitspåret)
3:e gången 2009: Spår 8

:eek::eek::eek:

Det är ju toppen:D
Du vet väl att 8 är ett magiskt tal, och tredje gången gillt:banana:

Idag kör min gubbe på Gävle, spår 3.

Föresten, såg du min lillgubbe körde på Valla i onsdags, fick ett liknande lopp som din...Öppnade 09...13,9 första varvet, slutade som 4:a.
Den som svarade ut honom va absolut sist, om den kommit i mål ennu...

Föresten, såg du min lillgubbe körde på Valla i onsdags, fick ett liknande lopp som din...Öppnade 09...13,9 första varvet, slutade som 4:a.
Den som svarade ut honom va absolut sist, om den kommit i mål ennu...

Visst är det SURT... :crazy:

Fast jag antar att din grabb inte kom ut 100 från mål?

Haha, han ledde hela vägen, med typ 20 meter, blev omåkt av 3 hästar på upploppet. Körde nytt rekord med den pållen:)

Haha, han ledde hela vägen, med typ 20 meter, blev omåkt av 3 hästar på upploppet. Körde nytt rekord med den pållen:)

Men det är väl inte samma som min? :mad: Min fick ju aldrig vara med i loppet när han väl valt "vinna eller försvinna-hålet" efter loppets långsammaste häst.

Jo starten blev densamma, blev utsvarad av den som va sist i mål...Men sedan fick han ju leda, i alldeles för högt tempo.
Nä din vart ju bakdragen, lillgrabben kanske skulle kört istället...:idea:

Nu får du ju en riktig kusk! Sundberg, han kan gasa!

Jo starten blev densamma, blev utsvarad av den som va sist i mål...Men sedan fick han ju leda, i alldeles för högt tempo.
Nä din vart ju bakdragen, lillgrabben kanske skulle kört istället...:idea:

Nu får du ju en riktig kusk! Sundberg, han kan gasa!

Han kan köra från alla positioner.. :) Jag gillar "röd kusk"

Synd om Åke fär somni säger så ÄR Åke Lugdunum...men för en hästägare spelar det väl ingen roll, hästar kostar pengar o de flesta har inte råd att idka välgörenhet, tyvärr.
Om jag äger en häst som inte har väldigt hög kapacitet och ändå inte försörjer sig skulle jag vara tacksam om jag fick välja själv vart hästen skulle vara...Jag vet att det låter drygt , och man kan ju lite hoppas att det går åt h-e för hästen, iallafall som lite plåster på såren för Åke för det är ju ingen okomplicerad häst direkt...
´

Fast Lugdunum har väl ändå skaplig kapacitet? Om man trycker på rätt knappar förstås och läser den 120 sidiga bruksanvisningen :D

Själv tycker jag det är synd. Hade då varit bättre med Stig H eller nåt :crazy:

(jaja, Naffa sticker inte under stolen att hon inte gillar Kari "gnäll-läder" )

Hoppas vi får se mer än 3 "förvandlings-starter" och sedan borta för alltid :angel:

AM (elak satmara)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 201
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 600
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar