Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

-kl-

Har kört mitt första licenslopp idag.. trodde jag skulle spy innan.. ingen skrattande & skämtande Erika innan där inte- mkt sammanbiten!!

Fick dock jävligt ont/tappade kraften i den handled jag bröt 2003 :( molvärkte långt efteråt. Fick ta mig en Dexofen & har BoTr handledsskydd på nu. Vore väl fan om det skulle stoppa...

Jag såg att du var uppsatt på honom? :confused:

Äh du läste fel... :p

Jag är uppsatt på två stycken i dagens provlopp och jag hoppas att båda är mer väluppfostrade än den.

Provar dagen till ära japanska tåvärmare eftersom det är lagom bistert här i dag. För mig som inte ä van vid minusgrader i år åtminstone... :o

På tal om tåvärmare- har hittat något liknande(?) på Börjes för några kronor styck (engångs) som faktiskt fungerade riktigt bra! Håller 37-39 grader i fem timmar.

På tal om tåvärmare- har hittat något liknande(?) på Börjes för några kronor styck (engångs) som faktiskt fungerade riktigt bra! Håller 37-39 grader i fem timmar.

Aj som F***N dom bränns ju när man har som hade sånna i handskarna fick kasta ut dom efter 5 minuter.

*kl*
Är så himla glad idag, efter en stukning i september som gav biverkningar på x-plattan och gaffelbandsförgreningen har min Domingo fått laserbehandlingar och lite diverse med inget har hjälpt..
För 18 dagar sen tog jag hem en ny, vi kallar honom B, som tyvärr inte gav så mycket hopp om en fortsatt karriär men behandlade och sa att om han är 20-30 % bättre om 2 veckor så kan det finnas hopp.
Han har nyss varit här och han tittade på honom och sa "det ser ju bättre ut men jag lovar inget innan jag känt på honom"
Jag har själv sett stor förändring på hästen och hoppats och hoppats...
Han kände igenom benet och ställde ner det och sa" helt otroligt fantastiskt, det här trodde jag aldrig!" Hela han sken upp och sa "makalöst, han är 80% bättre!" Han var så glad och förvånad och jag blev ju glad så det var på vippen att jag ställde mig och grinade i stallgången!! :):cry::)
Vet ju att det kan vända eller det kan hända något nytt men just nu suger jag på lyckopillret och är såå glad! :bump:

Mack Lobell

Någon som vet om Mack Lobell har slutat att betäcka?
Han finns inte med i Menhammars uppställning av hingstar på deras hemsida.

Han betäcker väl bara på sin höjd några av Menhammars egna ston som han går på bete med. Han finns inte för kommersiell avel längre i alla fall. Tveksamt om hans ens betäcker stuteriets egna heller längre.

Han betäcker väl bara på sin höjd några av Menhammars egna ston som han går på bete med. Han finns inte för kommersiell avel längre i alla fall. Tveksamt om hans ens betäcker stuteriets egna heller längre.

Men det har ju varit min dröm att någon gång köpa en unghäst efter Mack Lobell. Problemet är att ATG (läs V75) inte har velat supporta den drömmen....:cry:

Någe sånt ja. På bete går han med några flikkor var iaf det sista jag hörde för nåt år sen.

Jag är så glad!

Min "gamla" Wia (hon är faktiskt EN DAG YNGRE än svarta tanten) har varit hemma i en vecka och fått TVÅ nya fodervärdar! :banana:

En elvaårig tjej på 35 kg :eek: Riktigt superduktig så jag hoppas och tror att det kommer att gå bra. Och så hennes mammas sambo som tycker det är superkul att köra och tömköra.

I dag kom sportlovsrapport om att de galopperat i ridhuset! :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 201
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 600
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar