Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

öhh.. det var väldigt märkligt.. eller tänker du bensinkvitton då eller? jag skriver körjournal och de kvittas ju sen.. är inga pengar jag får i handen..

Sök på travsport.se och ta sedan "Kusk/Ryttare/Tränare" och sedan väljer du bara Bergsåker så får du upp alla som har licens där. Då ser man i listan också vilka som är lärlingar. :idea:

kl*

Måste bara höra med er travfolk. Jag kan inget om trav men ska gå på Bergsåker på lördag, ska bli riktigt roligt.
Men det börjar lite för tidigt för våran planering, tänkte om man kunde komma senare, fast då är ju frågan hur länge det håller på?
12 lopp skulle det tydligen vara.

Tacksam för svar :)

kl*

Måste bara höra med er travfolk. Jag kan inget om trav men ska gå på Bergsåker på lördag, ska bli riktigt roligt.
Men det börjar lite för tidigt för våran planering, tänkte om man kunde komma senare, fast då är ju frågan hur länge det håller på?
12 lopp skulle det tydligen vara.

Tacksam för svar :)

Man kan komma preciiiis när man själv vill. :laugh:

Det brukar normalt sett hålla på till ca 17-tiden.

Det börjar ett på lördag. Så då ska det normaltvis sluta fem? Hur mycket kostar det att gå egentligen?

Algar och radjur i alla ara men djuren jag sett pa sista tiden klar nog det mesta man ser pa sin arbetsplats.

Pa mindre an en vecka har vi nu sett alligatorer, spindlar (stooora), ormar, neonfargade grodor, en svart leopard och sa da idag - en skorpion! Det var verkligen droppen som fick bagaren att rinna over. Sen har vi hort ett vildsvins slagsmal i snaren mindre an 20 meter fran dar vi stod, kompisar har sett giftiga jatte paddor, sambon sag vildkatter i storlek med en medelstor hund samt att det ar en overpopulation av pyton ormar haromkring just nu sa jag vantar bara pa att det ska dyka upp en san!

kl

Läskig olycka med Womanizer i V7-2.. :(
Tur att hästen gick på egna ben därifrån...

De på jobbet som är körda sen i höstas tränar mellan 30-45/2140.

Ok, vad som är normalt i Sverige har jag rätt bra koll på. Jag var mest nyfiken på vad de kör med tvååringarna i Florida nu :)

>Men usch, det är en kompis till mig som är uppfödare till den, vad hände...jag har inte sett nåt

I loppet gick Womanizer i banan på sista bortre långsidan efter att ha haft aktionsproblem under hela loppet. Hästen reste sig så småningom och ådrog sig - enligt de första rapporterna - endast en del skrubbsår.

Gck du på travet?
Hoppas inte.Den här dagen var verkligen ingen bra reklam för svensk travsport :crazy:.

Vi har bara en travare och han varit i 2.32. Han ar dock valdigt omogen och kommer behova massor av tid for att mogna.
Var pacer har varit i 2.30 men hon har storleken mot sig (strax under 1.40) och hon hade problem med gangarterna till en borjan sa hon ar lite efter.

Snabbaste travaren pa farmen har gatt runt 2.10 och snabbaste pacern har gatt 2.06 med sista 800 pa 1.01. Inget som jag hurrar for men alla tranare har ju olika filosofier. Vara hastar ar oftast "langsammast" nar vi aker norrut men a andra sidan har vi hastar som haller lange och oftast startar eller iallafall kvalar alla vara som tvaaringar.

(Enligt min auktionskatalog ar en mile i 2.06 samma som 1.18.31. Vara tider finns inte ens med.:D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 199
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 599
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar