Travet utan Stig H?

Sv: Travet utan Stig H?

Alla sagor har ett slut :cry: .Ska vi gissa att Erik blir förstekusk?

Lines-som inte riktigt fattar att The Best of The Best kör sitt sista lopp ikväll :cry: .Men gissar att han även i fortsättningen kommer föra Victory...

Nä, fast det har ändå blivit lite bättre focus på tränarna de sista åren. Innan sa de ofta inte ens vem som tränade när hästen hade vunnit... :mad:

Jag tycker att han är en klok man som tagit detta beslut... :bow: :bow: :bow:

Men det kommer att kännas tomt, han har ju "alltid" funnits med i eliten...

Sen har ju Stig H. stjärnor inte heller gjort ett lopp för mycket i karriären,utan slutat på topp.Så självklart att han ska göra så själv.

it's better to burn out
than to fade away..

ingen kan styra som stig h

Det känns märkligt. Vemodigt och sorgligt, men ändå värdigt på något sätt?
Nästan som en nära anhörig har han funnits där som en förebild, under hela min uppväxt.
Redan som liten kille så drömde jag om att bli en ny Stig H.

Hans storhet har nog legat i att han inte har några svagheter?
Jag menar...somliga är bra på att köra häst, andra på att träna häst, och en del på att få dem att utvecklas genom åren.
Johansson håller toppklass i alla avseenden.

Just hans förmåga att få hästarna att hitta en extra växel, att få dem att utvecklas ett snäpp till gör honom smått unik?

Det kommer aldrig en ny Stig H Johansson! :bow: :bow: :bow:

Ja, visst kommer det att bli tomt även om han kommer att fortsätta träna.....den mannen är "magisk" :bow:

Fokuserad till max, behärskad och alltid "proffsig" både i med- och motvind. Han känns ärlig och förtroendeingivande.
(även om det kanske är mer underhållande med kuskar som "spelar pajas" i media.)

Enligt intervjun på Ekot så hade han bestämt det gör över ett år sedan och att det är bättra att lägga av när man själv bestämt än när "andra" bestämmer. Ytterligare kloka ord från den kloka mannen. :bow:

Jag förstår honom, alla som håller på med trav vet ju hur långa arbetsdagar en travtränare har...

Man blir ju både sorgsen och glad, för SATANS vad snyggt han skött detta:bow: Det är ju det som är lite av SHJ´s storhet....inget pladder i onödan utan raka rör:bow: :bow: :bow:
MEN jag och många med mig kommer säkert att sakna en sådan fruktansvärt kompetent hästkarl:cry:
Hoppas och tror att hans hästar kommer fortsätta att springa in många sköna pengar till sina ägare, och Erik är väl inte fy skam som ersättare?
Men jag kommer inte att ha ett öga torrt i kväll i alla fall:cry: Men önskar honom lycka till och tycker att det han gör idag e STORT för han e fortfarande på TOPP:banana: :banana: :

*knapplån*

Önskar att man vetat om det tidigare, kanske hade jag farit till Solvalla för att uppleva ett historiskt ögonblick?

Hoppas att han vinner det allra sista loppet, spelarna tycks ju spekulera i ett lyckligt slut iaf.
Hästen han ska köra ger just nu endast insatsen tillbaka....:D

Eftersom att hästen inte har lika stor roll i samhället som den hade 50-talet och bakåt kommer antalet hästkarlar sakta att dala nu när den yngre generationen börjar ta över.. Enligt min mening finns det alldeles för få av detta utdöende släkte "hästkarlar"

Att Stig H slutar som kusk är en oerhörd förlust för svensk travsport, vi får hoppas att han kommer få lika stor plats i media nu som tränare

ghost skrev:
Enligt intervjun på Ekot så hade han bestämt det gör över ett år sedan och att det är bättra att lägga av när man själv bestämt än när "andra" bestämmer. Ytterligare kloka ord från den kloka mannen. :bow:

Jag förstår honom, alla som håller på med trav vet ju hur långa arbetsdagar en travtränare har...

Precis! Han väljer rätt tid, när han ligger på toppen o har presterat ett bra år!

Har sett honom varje dag i nästan ett år nu o man förstår att det har börjat bli dax. Han smyger runtknutarna o jagar hundvalpen(Bella) o följer med barnen på hopptävlingar. Jag tror han har insett att det är tid för familjen nu!

Jag kommer att minnas honom som jag såg honom för 4 veckor sen...
springandes efter Bella(schäfer valp m för stora öron o tassar :love: ) som jagade hönorna på gården... Skrikandes "Bella, nej gumman stanna.. Bella!" :rofl: :rofl: Så mycket var d länge sen man hörde honom ropa;)

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 559
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 620
Senast: Blyger
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 673
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka