TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Man får inte slå : varken barn,make eller hästen !
Om du gör det så riskerar du fängelse.
Detta står inskrivet i lagen.(åtminstone för de 2 första kat.-den tredje bara MÅSTE snart inkl.)
Hur svårt kan vara att inse detta ???
Det är likadant med barnaga:
Folk har svårt att ta till sig att det
FAKTISKT ÄR FÖRBJUDET ATT BÄRA HAND PÅ BARN ÅR 2008.Det leder obönhörligen till reprimand (fängelse )
Är jag på ngt.sätt otrevlig ,elak, icke underbygd,end. ute för att provocera när jag framför sådan här anti-våldsmetoder ???
Nej och åter nej.
Vice-verca.

Detta står inskrivet i lagen.(åtminstone för de 2 första kat.-den tredje bara MÅSTE snart inkl.)
FAKTISKT ÄR FÖRBJUDET ATT BÄRA HAND PÅ BARN ÅR 2008.Det leder obönhörligen till reprimand (fängelse )
Är jag på ngt.sätt otrevlig ,elak, icke underbygd,end. ute för att provocera när jag framför sådan här anti-våldsmetoder ???
Nej och åter nej.
Vice-verca.
Va, ditt inlägg fattar jag inget av??
Testade du? Fick han ont? :angel:

Barnaga??

Jag försökte piska på Batong en gång men eftersom jag låg raklång bakåt nådde jag inte fram. Fick släppa efter på tömmarna men då klev han över kusken framför.
Vad gjorde jag för fel?
För givetvis MÅSTE man ju piska på dem ordentligt, annars stannar de ju och går in och betar i mitten på banan väl?

:rofl::rofl::rofl:

Jag ser ju vad jag ser.
Så fort man ser lopp på tv ,så nog 17 viner pisken fram-och -tillbaka mot målgång.
Ser du och jag inte samma sak,eller väljer du att blunda.

Men vänta nu,du tittar ju aldrig på trav på TV för det är ju Djurplågeri!?:confused:

Jag ser ju vad jag ser.
Så fort man ser lopp på tv ,så nog 17 viner pisken fram-och -tillbaka mot målgång.

Men lilla hjärtat! :eek: Nu sitter du och påstår att vi travfolk, dragna över en kam, är djurplågare och du sitter to.m. och insinuerar att jag skulle köra/ rida mina gamla med spö. Nu får du ta och ge dig! Hur du behandlar din häst bryr jag mig inte om (så länge vi inte talar om djurmisshandel) men du ska :devil: inte påstå att alla spöar sina hästar bara för att de är travare !!!!

Har du sååå jäkla bra syn att du via en TV-skärm ser var slagen tar och hur hårt? Vi har ett reglemente som ska efterföljas och den stora parten gör det också.

Nej och åter nej.
Vice-verca.

Jo, du provocerar eftersom du ger dig på en enda grupp av människor! Istället för att vara otrevlig och idiotförklara alla inom trav skulle du ägna dej ät att göra en skrivelse till SJV. Glöm då inte att ta upp alla hjälpmedel som används i alla dicipliner, sulkys, sadlar, stall osv. Glöm inte heller alla dessa hundar och katter som finns i våra hem, de lider nog de med. Se så, gör det nu och besvära inte normalt folk med ditt svammel :mad:

Det är ovidkommande VAR slagen tar eller HUR HÅRT ni slår.
Det enda som betyder något är ATT ni slår.
Allt våld,piskning skall totalförbjudas !

Aha, efter att ha läst alla inlägg hittills... så kan jag inte annat än konstatera att jag verkligen om någon måste vara en människa av dubbelnatur!!!

Eftersom jag har både travare, halvblod och knabstrupper så innebär ju det TYDLIGT enligt vissa att jag verkligen behandlar mina hästar olika, beroende på vilken av raserna jag för stunden hanterar:grin:. Intressant må jag säga.

Självklart har jag alltid kedja och pisk då jag har en travare i handen, medans halvbloden leds i grimskaft och knabisarna i pannluggen.... :D

Kom igen nu. Det handlar om bra bemötande/hanterande från början. Vi har mycket hingstar och har ytterst sällan problem öht oavsett ras.

Däremot kan jag utifrån egna erfarenheter säga att jag upplever att ridfolket pjoskar mer än travfolket. Då menar jag mer puttinutt vad gäller det mesta. Nu ska jag inte generalisera. Men det är vad jag har upplevt.
Har en del exempel som jag inte ska dra här för då tappar vi bort diskussionen...

Men i mitt jobb så upplever jag att det övervägande är ridhästfolk som kommenterar hur dyrt det är med behandlingar av hästen etc. travfolket konstaterar att ojdå, vi måste kolla upp xx för det känns som det kan vara något. Sedan gör man det och tar smällen.

Lite likadant på avelssidan, tycker det oftast är ridfolk som klagar över dyra seminkostnader medan travfolket tiger still. (vi har stuteri utan egen seminstation, så den station vi nyttjar är vi ovillkorligen dess största kund och matar in ganska stora summor utan att knysta... Är jag inte nöjd får jag vända mig någon annanstans. Oavsett om det är utförd tjänst eller kostnaderna. Sedan att vi rabatteras i viss mån är liksom goodwill från stationens sida.)

Som maken säger: Det kostar att ligga på topp. Ännu mer om man inte är på topp!

Gira :banana: -som självklart pynglar upp travarna varje dag bara för att de är travare! -Not.

Vilka jävla ni då? Ge dej! Nu gör du precis som stolpskottet i Kalla Fakta, snackar skit och gömmer dej

Jag ser ju vad jag ser.

Vänta nu lite här. Du bedömer alltså en sport, en gren utfrån vad du sett på tv?

Jösses!

De får använda pisken 4 gånger på upploppet. Thats it!

NU säger du ju emot dig själv, träffar man inte hårt är det ju inte våld!
Då är ju en skänkel oxå våld... och en smackning och allt annat som för hästen framåt.

Är du korkad på riktigt eller har du övat?:confused:

Jag måste vara den mest malplacerade personen på hela Buke då.
Eftersom jag tävlat i både hoppning, dressyr, distans, trav samt undervisar på ridskolor och tävlings ekipage.

En varelse med ett ben i varje hörn, svans därbak och stoppar in havre fram= häst

Sedan är däremot varje häst en INDIVID.:D

Själv blir jag imponerad av HÄSTFOLK. inte av vilken gren de pysslar med.
Men håller med dig. Alla fjortisar med räddar stackars ridtravare som varit sååååå misshandlade på travet och roh dressyrfolket hackar på travarna för att de inte duger till ridning.

TRAMS stavas det i min värld.

Hästen är en underbar varlese osm vi alla förhoppningsvis älskar. Istället för att sprida skit, sprid kunskap.

Så, nu har jag filosoferat klart för idag.:D

Du är som vanligt klok som en...eeeh....älg? :angel:

Självklart har jag alltid kedja och pisk då jag har en travare i handen, medans halvbloden leds i grimskaft och knabisarna i pannluggen.... :D

Kan ju inte va möjligt:eek:
Dom där som du leder i grimskaft skulle ju behöva en "fösare" eftersom vägen från punkt A till B kan vara lite krokig...med dom i snöret :devil:;)

Är du korkad på riktigt eller har du övat?:confused:

Underligt. Själv har jag formaterat bort den där användaren, men funderar på om jag hade lagt "fullt ös medevetslös" korkade inlägg under dressyrforumet i över en vecka i streck (och inget annat) så hade jag nog ganska säkert blivit bannad..
Brukar man inte bli det när man har 100 procent spydiga inlägg :confused:

AM

Ta 2 linor max 2,5m långa, bind dem i spisen ca 4 dm isär. sätt dig på en stol 2 m ifrån, ta en lina i vardera hand, ställ din make på alla 4 imellan med rumpan ca 50cm från dig, ta en pisk i tillåten längd och försök slå han hårt medans du inte får släppa linorna du har i händerna!

inga kort på hur detta skulle se ut?

vart går förresten gränsen för att bruka spö för att förstärka och för att misshandla?

spö är ett utmärkt sätt att förlänga dig själv och förstärka.....

Det jag inte kan begripa är tjaffset att allt travfolk slår hästarna.
Spö är tillåtet i fyrspannskörning, hoppning .
Man får inte TÄVLA distans och dressyr med spö men de får anvöändas.

Spöreglementen finns för alla grenar och skall då inte bara inkludera travet.

Var lite knapplån glömde skriva det.

lugnt....

jag håller med dig!
bara för att man är travaremänniska betyder det inte att vi slår våra travaredjur. dom springer ju ändå, fast dom e halta. :D

alla som har alla dessa helt otroliga fördomar mot travfolk borde träffa någon av de mindre tränare. dom som kanska har 2-3 hästar i sitt stall och får jobba häcken av sig för att få det att funka ekonomiskt.

klart det finns rötägg inom travet åxå, det finns det i alla grenar, men över lag är hästarna fina, hela och rena.

Själv har jag tankat mitt travardjur med morötter och äpplen idag! :love:

Kan ju inte va möjligt:eek:

Underligt. Själv har jag formaterat bort den där användaren, men funderar på om jag hade lagt "fullt ös medevetslös" korkade inlägg under dressyrforumet i över en vecka i streck (och inget annat) så hade jag nog ganska säkert blivit bannad..
Brukar man inte bli det när man har 100 procent spydiga inlägg :confused:

AM

haha! Det var en bra idé! Ska vi testa? Vi kan dra upp rollkur, sporrar, kandar (en himla massa plågsamt skrot i munnen på de stackars hästarna) och hur de med tyglarna fixerar hästens huvud med nosen in mot bogen. För att inte tala om hur de förnedrar hästarna med sina löjliga rörelser! :devil::devil:(observera en viss del ironi)

Faktum är att min mamma, ej hästkunnig, tittade lite på en dressyr i tv, och frågade mig: Tycker verkligen hästarna att detta är kul? Och mitt svar blev att jag tror att kapplöpningshästarna, både trav och galopp, tycker att det är roligare. Det är liksom lite mer naturligt att springa med en flock!;)

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 000
Senast: Vogue
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 126
Senast: squarepants
·
G
Ridning En lång historia kort, har en ridtravartjej som jag just nu har kört fast lite med. hon är av typen att vet jag inte vad jag ska göra så...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Gifted
·
Dressyr Det som tidigare var små skutt när något var jobbigt, har nu i takt med att Porthos blir starkare och smidigare, blivit till rena...
2
Svar
24
· Visningar
2 730
Senast: mumrikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?