Trasiga ridbyxor

_Peplis_

Trådstartare
..suck vad gör man? städade hemma o hittade 3(!) par helskodda ridbyxor som alla var trasiga i knäna. sedan lagade o så har hålen gått upp igen o igen.. alltså är det inte så stor idé o laga dom igen..Kan man göra något med dom? min mamma är duktig på att sy o vi har div sysmaskiner hemma (vanlig o Owerlook eller lock eller vad det nu heter)
kan man använda helskoningen o sy nya brallor eller är det bara o kasta grejerna?

funkar kanske att sy på en lapp över hålen??

själv hade jag ett par helt söndertrasde som var lagade flera gånger men dom slängde mamma häromdan, dumma henne :devil:, mina favoriter ju :D

Jag hade ett par tygskodda som jag aldrig använde så då tog jag skoningen från de helskodda och satte på de tygskodda blev riktigt bra. Folk fråga var jag köpt de ridbyxorna de var lite anorlunda :D

Jo det går nog bra att sy på helskoningen på ett par andra byxor. Men måste man inte ha speciella nålar och sånt för att sy i skinn. :confused:

Jag hade inte de men det kanske man behöver oops tänkte inte på de men de funka iallfall för mig :p

Om det är skoningen som är trasig så kan man laga den med sådana där lagningslappar i ett mockaaktigt material som man klipper till i lagom storlek och sedan antingen stryker fast med strykjärn eller klistrar fast (klister under skyddspappret) över hålet. Håller suveränt t om efter ett antal tvättar. Finns i välsorterade sybehörsaffärer. Jag köpte mina hos Knapp-Karlsson i Göteborg.

man har världens snällasta, bästa och billigaste skräddare två gator ner :D

Jag skulle helt ängkelt kasta dom och köpa begangnade som var som nya.

Ja, visst kan du använda skoningen och sy på ett par andra!
Fråga mig inte hur dock eller om det blir bra :crazy: :confused: :D

jag skulle lappa dom. Men en röd eller orange jätte stor lappa så att alla kan se vilka häftiga byxer jag har!!

*eget mode*

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 620
Senast: Zewz
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 528
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar