Transportsträckan innan tävling

E

EmmaS

Jag behöver lite råd ang. resan innan tävling.
Hur långt bort ska tävlingen ligga som längst (i mil, enkel resa) för att man ska åka samma dag/morgon som tävlingen utan att behöva övernatta.
Antar att tävlingsklassen/sträckan spelar en viktig roll, liksom hur seriöst man tänker satsa på tävlingen.
Tips, råd och erfarenheter mottages tacksamt.
/Emma S

Sv: Transportsträckan innan tävling

Har än så länge endast åkt över dagen och har som mest åkt 15 mil enkel väg och det har fungerat bra, men har då endast ridit T 50 och mål att bli godkänd.

20 mil kan man åka även om man rider 80 km. Förutsatt att man har en häst som åker lugnt.

Men lurar du på att åka över dagen till Fornaboda så är det bättre att du övernattar.:D
Annars missar du ju grillkvällen, som vi "alltid" har innan tävlingen.:d

men hur hittar man ställen att stalla hästen på under natten?
måste manha kontakter överallt? eller finns det folk som står såm "värdar"?
har ingen aning vore kul o få reda på... :confused:

Du skriver i anmälan att du vill ha stallplats och villka nätter det gäller så fixar tävlingsarrangören med uppstallningen.

/Linnea

För rimboritten lade vi in på hemsidan vilka stallar som finns i området och som erbjuder uppstallning. :rofl::bump:

coolt, det e kul att se att folk faktiskt kan hjälpa andra i den här världen :banana:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 569
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 701
Senast: Saeta
·
Övr. Barn Jag har träffat någon ett tag (drygt 3 mån på riktigt, 6 mån allt som allt egentligen, se förklaring nedan), och det var länge sen något...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
21 803
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 435
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023