Men åh... jag förstår verkligen besvikelsen:Bilen köptes fabriksny och registrerades in när vi hämtade.
Riktigt uselt att inte informera ordentligt och låta er välja.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men åh... jag förstår verkligen besvikelsen:Bilen köptes fabriksny och registrerades in när vi hämtade.
Då är det nog ingen "fel dragkrok" utan snarare att ni köpt en variant av bilmodellen som har den dragvikten den har på B-kort.Bilen köptes fabriksny och registrerades in när vi hämtade.
Kunskapen om detta är skrämmande låg även hos många som drar mycket släp. Jag känner folk med B96 som tror att deras bilar får dra mer än de får.Det är ofta som det är kroken som begränsar dragvikten. Hade tidigare en bil som teoretiskt hade fått dra 1500 på b-kort ( dvs bilens vikt var då 2000), men dragkroken hade en begränsning på 1200 kg. Så inte ens med högre körkortsbehörighet fick den dra mer än 1200 kg. Många missar att titta på det och tror de får dra mer med sin bil.
Japp, det suger.Men åh... jag förstår verkligen besvikelsen:
Riktigt uselt att inte informera ordentligt och låta er välja.
Nej det är kroken som begränsar. Bilen får dra 1500. Annars skulle jag ju inte få orange resultat på släpvagnskalkylatorn när jag slår på släp med totalvikt 1300-1500.Då är det nog ingen "fel dragkrok" utan snarare att ni köpt en variant av bilmodellen som har den dragvikten den har på B-kort.
Någon annan variant av bilmodellen kan mycket väl ha en annan dragvikt på B-kort.
Trist!
Nej, det är inte "Kroken". Det vore så extremt, så att du i så fall borde få ersättning från bilföretaget, och att de byter till rätt gratis. För i så fall är kroken olaglig.Japp, det suger.
Nej det är kroken som begränsar. Bilen får dra 1500. Annars skulle jag ju inte få orange resultat på släpvagnskalkylatorn när jag slår på släp med totalvikt 1300-1500.
Om du har annat än B-behörighet kan du få orange utan att begränsningen sitter i just krokenJapp, det suger.
Nej det är kroken som begränsar. Bilen får dra 1500. Annars skulle jag ju inte få orange resultat på släpvagnskalkylatorn när jag slår på släp med totalvikt 1300-1500.
Fast det är väl sällan kroken som begränsar?Det är ofta som det är kroken som begränsar dragvikten. Hade tidigare en bil som teoretiskt hade fått dra 1500 på b-kort ( dvs bilens vikt var då 2000), men dragkroken hade en begränsning på 1200 kg. Så inte ens med högre körkortsbehörighet fick den dra mer än 1200 kg. Många missar att titta på det och tror de får dra mer med sin bil.
Fast i bilden du klippt in står det ju tydligt att max dragvikt för bilen är 1300 kg?Nej det är kroken som begränsar. Bilen får dra 1500. Annars skulle jag ju inte få orange resultat på släpvagnskalkylatorn när jag slår på släp med totalvikt 1300-1500.