Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Minigrisar kan man ju ha som sällskapsdjur, inomhus. Räknas de ändå som lantbruksdjur? Kan man få minishettisar rumsrena borde de väl kunna räknas som sällskapsdjur de med?
Grisar, luktar de i sig själva eller är det bara lortarna som stinker? Hästar luktar ju gott, men ganska mycket, och det skulle väl vara ett skäl till att inte ha dem inne, även om de va rumsrena... om jag bodde på landet skulle jag ha ett knippe med små minihästar! Fast i lösdrift, så de kunde gå upp på terrassen/verandan å mysa när man går ut och fikar... å så skulle man kunna knöla in dem i bilen och åka och bada med dem eller hälsa på hos nån kompis. Suck, va härligt liv!
Nej, jag menar verkligen att det är tråkigt att hästar inte räknas som lantbruksdjur.? Sällskapsdjur, menar du kanske?
Okej, hade ingen aning om det... Jag skulle oxå vilja få lite bidrag för att kunna ha häst!Nej, jag menar verkligen att det är tråkigt att hästar inte räknas som lantbruksdjur.
För mig som bonde, innebär det enkelt uttryckt att gödslet som de producerar räknas, men att jag inte kan räkna mina hästar som djurenheter, vilket innebär att jag får mindre EU-stöd.