Transportera häst 110 mil

kolblakkur

Trådstartare
Har hittat en underbar kuse, 110 mil härifrån. Vill ha honom transporterad med hästlastbil såklart, men undrar hur mycket detta kan tänkas kosta? Jag vet om att jag borde ringa runt och höra med de olika transportbolagen, men jag tänkte att någon här kanske har transporterat häst lika långt inom Sverige.

Sv: Transportera häst 110 mil

Från Tyskland till Sverige, dvs ca 100 mil skulle det kosta mig ca 5000 kr. Jag kollade med flera olika bolag för ett halvår sedan.

Sv: Transportera häst 110 mil

Jag transporterade min shire från Hässleholm till Borlänge och det kostade 3000 + moms. Tror att jag ev. fick betala lite extra då för att shirehästar är större än "vanliga" hästar.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 181
Senast: Linda_A
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar