Sv: Transport, Någon som har en Henra-contessa?
Jag har Henra Contessa och är supernöjd!
Har haft den i drygt ett år. Förra semestern åkte vi runt (till min sambos stora förtjusning) och kollade på alla möjliga nya/begagnade kända och okända vagnar. Det skulle vara en boggie med utifrån fällbara bommar.
Till slut blev det en Henra Contessa för att den kändes bäst. Helgjutet golv, ljus och rymlig, öppningsbara fönster och taklucka. Suveränt med överlucka bak som öppnas uppåt. Låshandtagen på baklämmen är ljudlösa och klämfria.
Min prins med rygglängd 145 åker som en kung i släpet. Beställde till en vaddering för skiljeväggen för att få bort alla möjliga springor. Frambommen vadderade jag själv med rörisolering och silvertejp! Billigt och helt ok. Hösegel fram.
Vissa utav vagnarna vi tittade på innan jag bestämde mej hade ju enbart små ventilationshål i taket, och vissa var helt täta i taket. Var tar fukten vägen när släpet står stilla
Kan inte priset just nu, men nypriset då var runt 80.000. ( Jag lyckades få mitt billigare
)
Släpet kan vara lite studsigt när man kör det tomt över gupp, men när det är lastat går det som på rälls!
Glittret i lacken var en bonus