Transport, Någon som har en Henra-contessa?

M

MaLu

Är den bra? Vad har du betalt för den?

Att det ska vara så svårt att få prisuppgifter på internet...

malu

Sv: Transport, Någon som har en Henra-contessa?

Var en test av olika släp i en tidning för nån mnd sen, Henra kom väldigt dåligt ut. det är för tungt och drar iväg med bilen. Bästa köregenskaper hade vad jag minns Umeå och Vv. Men har du en väldigt stor bil, typ Chevrolet Tahoe e.l. så funkar det kanske bättre.

jaha, det var ju synd då. Du vet inte vilken tidning testet var i?

malu

Jag kör Henra amazone en enhästars och jag är supernöjd med den. Bästa vagn jag någonsin haft.

jag ar mkt nojd med min henra trailer som jag kor omkring med, jag har oxa sett det dar testet och jag ar inte overens med vad de kom fram till for fem ore, jag har sjalv haft flera av de dar markena och kan inte forsta hur de bar sig at for att fra fram vissa resultat bade bra och daliga, men det man kan utlasa ar att det skilde sig en hel del angende viktklassen pa vagnarna som deltog i testet,

jag skulle inte tveka en sekund pa att sla till pa en henratrailer om jag vore du, jag kanner massor av folk som kor omkring med en henra pa kroken och ar jattenojda for att den just gar stadigt efter bilen och att hastarna star sa bra i den, ventilationen ar i mina ogon overlagsna alla andra sa kallade vanliga marken i sverige, prisuppgifterna far du nog om du ringer eller mailar firman

Tack så mycket! Jag tycker ju att de verkar vara bra transporter! :)

malu

MaLu skrev:
Är den bra? Vad har du betalt för den?

Att det ska vara så svårt att få prisuppgifter på internet...

malu

Har testat en sån och både jag och hästen stortrivdes.

Jag har Henra Contessa och är supernöjd!

Har haft den i drygt ett år. Förra semestern åkte vi runt (till min sambos stora förtjusning) och kollade på alla möjliga nya/begagnade kända och okända vagnar. Det skulle vara en boggie med utifrån fällbara bommar.

Till slut blev det en Henra Contessa för att den kändes bäst. Helgjutet golv, ljus och rymlig, öppningsbara fönster och taklucka. Suveränt med överlucka bak som öppnas uppåt. Låshandtagen på baklämmen är ljudlösa och klämfria.
Min prins med rygglängd 145 åker som en kung i släpet. Beställde till en vaddering för skiljeväggen för att få bort alla möjliga springor. Frambommen vadderade jag själv med rörisolering och silvertejp! Billigt och helt ok. Hösegel fram.

Vissa utav vagnarna vi tittade på innan jag bestämde mej hade ju enbart små ventilationshål i taket, och vissa var helt täta i taket. Var tar fukten vägen när släpet står stilla :confused:

Kan inte priset just nu, men nypriset då var runt 80.000. ( Jag lyckades få mitt billigare :banana: )

Släpet kan vara lite studsigt när man kör det tomt över gupp, men när det är lastat går det som på rälls!

Glittret i lacken var en bonus :love:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Har ev fått tag i en bättre och större transport än den jag har, en Henra Amazon. Bekymret är att väggar och golv behöver bytas. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 150
Senast: true_blue
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 098
Senast: super
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 491
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 567
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka