Transport av unghäst

D

Duva

Har köpt mig en två åring som står i hörby (Skåne) och skall transporteras till söder om Stockholm. Har funderat på att låta henne åka med en hästtransportör eftersom hon inte är mycket transporterad. För och nackdelar jämnfört med vanligt hästsläp? Om någon har någon rekomendation på transportör som kör från stall till stall skicka gärna ett PM.

Sv: Transport av unghäst

Hej!

Jag köpte en 3-åring utanför Stockholm för ca 2 månader sedan.
Han var endast transporterad ett fåtal gånger innan så jag valde att anlita en transportör eftersom jag bor i Helsingborg..
Jag tyckte att det hade varit lite nervöst att köra en ovan häst som jag dessutom inte känner hela vägen ner själv.
När jag räknade på det ekonomiskt så kostade det bara 300 kr mer att anlita transportör mot att köra själv och det var väl värt pengarna!
Just nu minns jag inte vad firman jag anlitade heter men om du vill kan jag ta reda på det..

Lycka till med nya pållen!

Tack för ditt svar!

Det är så jag också resonerar. Om det inte är för mycket besvär för dig så vore jag tacksam om du ville ta reda på vilken transportör du använde dig av.

hej hej :) Jo en transportör är nog bättre än att köra själv för det är.. bekvämare för hästen och ekonomiskt blir inte skillnaden så stort.

Jag skickar pm med nummer till de två jag använt mig av som jag vet kör skånetrakten :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
16
· Visningar
1 670
Senast: tara
·
Hästhantering Hej alla som är vana vid unghästar - jag skulle behöva lite råd och tankar om hur bäst förbereda att transportera en unghäst en lång...
2
Svar
27
· Visningar
2 573
Ekonomi & Juridik Jag hyr boxplats i ett stall där jag betalar för box, grovfoder samt tjänsterna utsläpp/insläpp och alla fodringar. Jag betalar en...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 452
Senast: Efwa
·
Islandshäst Har köpt en unghäst, hon blir 4 år nu i maj. Har haft henne sedan nyår, så lite drygt 3 månader. Hon skall skickas på inridning och...
Svar
9
· Visningar
1 443
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama