Transport av föl, firma?

C

Cozmoz

Hallå!
Vi ska ta hem ett föl (ca 7 månder gammalt) och kan tyvärr inte hämta henne själva. Finns det transportfirmor som kör så unga hästar eller är det att inte rekommendera?

Sv: Transport av föl, firma?

Ja det finns firmor som kör så unga hästar. Fick själv hem en liten fröken förra året på det viset. Hon åkte från Uppsala till Skåne och hade till ock med en övernattning i Stockholm på vägen ner. Hon var i utmärkt skick när hon kom fram.
Hästar åker bättre i de stora luftfjädrade lastbilarna än vad de gör i små släp.

Sv: Transport av föl, firma?

Härligt att höra, aldrig skickat så små med firma innan. Lastbilar är ju lite större och ljusare också och ekonomiskt tror jag inte att det skiljer mot att hämta själv. Det viktigaste är ju att hon kommer fram på ett tryggt och bra sätt.

PMa gärna bolag.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 494
Senast: Lejanna
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka