Tack!Som sagt det är låg nivå på diskussionen att tilldela åsikter som denne inte givit uttryck för.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!Som sagt det är låg nivå på diskussionen att tilldela åsikter som denne inte givit uttryck för.
Det känns osmakligt att man som jag uppfattar det enligt dig ska analysera sina åsikter för att se vem som månde kan dra nytta av dem. Och om man inte gör det så har du rätten att insinuera att man tycker på ett visst vis i en massa frågor.Ja, absolut är det så att man kan dela vissa åsikter med ett politiskt parti och inte hålla med om andra. Det är såklart större än bara republikaner i USA, det blåser samma vindar i Europa också. Men vem spelar vem i händerna? Spelar feministerna som vill värna om nåt slags kvinnlig essens konservativa män i händerna, eller är det tvärt om?
Nej, jag tar inte till vilka argument som helst! Det här "motpolerna" är de som tydligast driver frågan, och det är vanliga argument från vanligt förekommande debatter som förekommer. Jag anklagar inte @Sevenofnine för att vara abortmotståndare, jag antar tvärt om att användaren är för aborträtt. Att jag nämner USA är inte heller konstigt med tanke på att en kvinnlig idrottare från USA återkommer i samtalet från början till slut.Det känns osmakligt att man som jag uppfattar det enligt dig ska analysera sina åsikter för att se vem som månde kan dra nytta av dem. Och om man inte gör det så har du rätten att insinuera att man tycker på ett visst vis i en massa frågor.
Dessutom får jag intrycket att du tar till vilka argument som helst för att vinna en poäng inklusive att anklaga någon för att vara abortmotståndare helt utan att ha kunskap om det.
Och?Men argumenten som används är EXAKT samma.
Jag uppfattade det som du insinuerade att eftersom du tycker X måste du tycka Y och dessutom sympatisera med partiet Z (som inte ens finns i Sverige). Och vad aborträtten har med transkvinors vara eller inte vara i klasser för kvinnor är för mig obegripligt.Nej, jag tar inte till vilka argument som helst! Det här "motpolerna" är de som tydligast driver frågan, och det är vanliga argument från vanligt förekommande debatter som förekommer. Jag anklagar inte @Sevenofnine för att vara abortmotståndare, jag antar tvärt om att användaren är för aborträtt. Att jag nämner USA är inte heller konstigt med tanke på att en kvinnlig idrottare från USA återkommer i samtalet från början till slut.
Argumenten som förts fram av användaren om transkvinnor är alltså vad som är samma.Och?
Vad jag vet har @Sevenofnine inte uttryckt någon åsikt i abortfrågan så om åsikterna där är EXAKT de samma där har du rimligen noll koll på.
Nej, jag menar inte att om man tycker X så tycker man också Y, i just det här faller är det dock en fråga som främst återfinns bland konservativa män och vissa feminister. Det är svårt att få ihop.Jag uppfattade det som du insinuerade att eftersom du tycker X måste du tycka Y och dessutom sympatisera med partiet Z (som inte ens finns i Sverige). Och vad aborträtten har med transkvinors vara eller inte vara i klasser för kvinnor är för mig obegripligt.
Ja ibland delar man åsikter med grupper utan att sympatisera med dem i allt. Faktiskt för det mesta.Nej, jag menar inte att om man tycker X så tycker man också Y, i just det här faller är det dock en fråga som främst återfinns bland konservativa män och vissa feminister. Det är svårt att få ihop.
Ja, men det är oftast inte så fundamentalt olika grupper.Ja ibland delar man åsikter med grupper utan att sympatisera med dem i allt. Faktiskt för det mesta.
Nu hänger jag inte med, vilka fundamentalt olika grupper talar du om?Ja, men det är oftast inte så fundamentalt olika grupper.
Det känns osmakligt att man som jag uppfattar det enligt dig ska analysera sina åsikter för att se vem som månde kan dra nytta av dem. Och om man inte gör det så har du rätten att insinuera att man tycker på ett visst vis i en massa frågor.
Jag skrev ju det i inlägg #647?Nu hänger jag inte med, vilka fundamentalt olika grupper talar du om?
Jag delar massor av värderingar med konservativa män och vissa feminister. Det gör säkert du också. Att man ska följa lagen exempelvis, stanna för rött mm. Och många av dessa har också gemensamma värderingar. Andra delar jag inte. Och dessutom delar inte alla konservativa män samma värderingar. Jag begriper min inte på försöken att klumpa ihop värderingarna som paket som ska höra ihop.Jag skrev ju det i inlägg #647?
Jag tycker att @Trasten beskrev det ganska bra. Det handlar väl mest om att placera argumenten som förs i en idéhistorisk kontext, och att jämföra. När man kan identifiera vad som sägs (du reagerade också på något av dem och höll inte med), då är det väl inte jättekonstigt att se över vilka som faktiskt vill göra lagar av argumenten, och som driver politiken?Jag delar massor av värderingar med konservativa män och vissa feminister. Det gör säkert du också. Att man ska följa lagen exempelvis, stanna för rött mm. Och många av dessa har också gemensamma värderingar. Andra delar jag inte. Och dessutom delar inte alla konservativa män samma värderingar. Jag begriper min inte på försöken att klumpa ihop värderingarna som paket som ska höra ihop.
Oavsett vilket så begriper jag inte varför du drar upp abortfrågan här. Den hör ju liksom inte till och om du dessutom tror att du delar värderingarna om abort (även om det inte direkt lät så). Då är du ju medveten om att det går ha olika värderingar i frågorna.
Jag begriper min inte på försöken att klumpa ihop värderingarna som paket som ska höra ihop.
Ett udda sätt att presentera ett idehistoriskt kontext. Varför inte skriva det då istället för att insinuerat att den som skrev var emot fri abort ( som sagt så uppfattade jag det).Jag tycker att @Trasten beskrev det ganska bra. Det handlar väl mest om att placera argumenten som förs i en idéhistorisk kontext, och att jämföra. När man kan identifiera vad som sägs (du reagerade också på något av dem och höll inte med), då är det väl inte jättekonstigt att se över vilka som faktiskt vill göra lagar av argumenten, och som driver politiken?
Ett udda sätt att presentera ett idehistoriskt kontext. Varför inte skriva det då istället för att insinuerat att den som skrev var emot fri abort ( som sagt så uppfattade jag det).
Fast det är väl ändå väldigt naivt att tro att denna idé om att vem som helst som identifierar sig som kvinna är kvinna inte skulle utnyttjas av män/killar. Med tanke på hur oerhört gränslösa många i det manliga släktet är tvivlar jag inte en sekund på det i alla fall, vilket innebär fara och obehag för oskyldiga biologiska kvinnor/tjejer.De är inte män som kallar sig kvinnor. Och transkvinnor gör allt annat än dominerar, de upplever förtryck från alla läger. Patriarkatet vill inte ta i kvinnlighet med tång, män som ens får för sig att ta på sig lite läppglans blir misshandlade (hej!) - det finns inte på kartan att män tar på sig kvinnokläder för att få någon typ av makt eftersom kvinnokläderna i sig tyvärr gör den som bär dem till en måltavla för patriarkalt förtryck.
Kvinnor får visst det tycka det är obehagligt med penisar, det gör många oavsett om de är trans eller cis. Transkvinnor är extremt utsatta i mansfängelser, till den grad att de mördas. Eftersom de är kvinnor.
Och om någon kvinna våldtagits av en transkvinna, så har de våldtagits av en transkvinna. Det gör inte förtrycket från män mindre.
Sättet som du skriver på visar på vilka fruktansvärda fördomar du har om transkvinnor. Du skriver som om de är våldsamma och farliga. Det är de inte. Inte mer än andra kvinnor. De är däremot statistiskt mer utsatta än ciskvinnor för mäns våld. Hur någon som utstår vad transkvinnor får utstå kan tänkas vara någon slags agent för patriarkatet är bortom min förståelse. De mördas och misshandlas.
Det är män som är farliga. Inte transkvinnor.
"Just den dagen", tror du på riktigt att det inte är en lägre process än så att komma ut som trans och börja leva därefter?Fast det är väl ändå väldigt naivt att tro att denna idé om att vem som helst som identifierar sig som kvinna är kvinna inte skulle utnyttjas av män/killar. Med tanke på hur oerhört gränslösa många i det manliga släktet är tvivlar jag inte en sekund på det i alla fall, vilket innebär fara och obehag för oskyldiga biologiska kvinnor/tjejer.
Det är såklart väldigt tråkigt och jobbigt för den som på allvar genuint känner att ens kropp inte stämmer överens med ens känsla och dessa personer har mitt medlidande, men jag är inte beredd att ge upp åratal av feministiska framsteg och min och mina barns trygghet och säkerhet för detta fåtal.
Minns tydligt hur killarna i mellan- och högstadiet hittade på alla möjliga kreativa sätt att spionera på oss tjejer i duschen efter idrotten och hur obehagligt detta var. Vad händer när hela klassens killar bestämmer sig för att de identifierar sig som tjejer just den dagen? Var ska gränsen dras?
Tycker också att det är direkt skrämmande att den som ens vågar andas om att man inte är bekväm med penisar (alldeles oavsett vad penisens ägare själv identifierar sig som) ett omklädningsrum avsett för kvinnor kallas transfobiker och klumpas ihop med extremhögern. Eller att det insinueras att man inte vill att transpersoner ska existera.
Har du någonsin träffat en transperson`Tror du verkligen, på riktigt, att en tonårsgrabb eller en gubbsjuk förtioåring kan komma svajande till närmsta gym och tycka att "Jag är inte Karl, jag är Karolina" och därmed släppas in för att glutta på småflickor? Det är verkligen inte så det går till - de personer som diskuteras i tråden är Kvinnor som råkar vara avvikande fysiskt, inte manliga rovdjur.Fast det är väl ändå väldigt naivt att tro att denna idé om att vem som helst som identifierar sig som kvinna är kvinna inte skulle utnyttjas av män/killar. Med tanke på hur oerhört gränslösa många i det manliga släktet är tvivlar jag inte en sekund på det i alla fall, vilket innebär fara och obehag för oskyldiga biologiska kvinnor/tjejer.
Det är såklart väldigt tråkigt och jobbigt för den som på allvar genuint känner att ens kropp inte stämmer överens med ens känsla och dessa personer har mitt medlidande, men jag är inte beredd att ge upp åratal av feministiska framsteg och min och mina barns trygghet och säkerhet för detta fåtal.
Minns tydligt hur killarna i mellan- och högstadiet hittade på alla möjliga kreativa sätt att spionera på oss tjejer i duschen efter idrotten och hur obehagligt detta var. Vad händer när hela klassens killar bestämmer sig för att de identifierar sig som tjejer just den dagen? Var ska gränsen dras?
Tycker också att det är direkt skrämmande att den som ens vågar andas om att man inte är bekväm med penisar (alldeles oavsett vad penisens ägare själv identifierar sig som) ett omklädningsrum avsett för kvinnor kallas transfobiker och klumpas ihop med extremhögern. Eller att det insinueras att man inte vill att transpersoner ska existera.