Fast det blir inte "fritt fram" för cismän eller "allmänt okej" med penisar. Det handlar om att indelningen inte kan vara baserad på könsorgan, och vi måste hitta en annan lösning. En lösning som inte involverar diskriminering eller att någon grupp blir utsatt. Återigen varför tycker du att lösningen är diskriminering snarare än privata omklädningsrum för de som behöver/alla?Om de sätter en skylt på bröstet så kanske. Jag ser inte transmän/kvinnor i sig som problemet, det är de känslor vissa könsorgan väcker exempelvis hos våldtäktsoffer och vissa religiösa. Det plus att om det blir allmänt okej att det är fritt fram att alla som säger sig känna sig som kvinnor är välkomna att just de män jag inte vill ha i omklädningsrummet kan ta chansen. Som läget är nu så tvivlar jag på att det är ett problem. Penisar är inte välkomna omklädningsrum för kvinnor rent generellt.
Den allmänna meningen i tråden är tydligen att de inte hör hemma bland kvinnorna så du kanske skulle fråga män om det är okej att de byter om bland männen.
Vi talar ju nu om kvinnor, men jag förstår och respekterar att du inte är okej med penisar. Varför skall lösningen vara att diskriminera transkvinnor? Är det inte bättre om alla kan få byta om privat, eller att de som har problem med andras kroppar åtminstone kan byta om privat? Alla lösningar som inte involverar att diskriminera en grupp utsatta kvinnor måste väl ändå vara bättre än att diskriminera dem?Tack och lov har jag aldrig råkat ut för det. Skulle det ske så skulle jag vända i dörren och kärva återbetalning samt reseersättning av den som anordnar aktiviteten. Jag är INTE bekväm att umgås naket med några män alls.
Väldigt många transkvinnor dödas på första dejten, eller för att de bara vågar existera på t.ex. Tinder. Så det handlar inte om att "luras" eller dölja något.Dock känns det som att ett sådant förhållande inte är optimalt. Vissa hemligheter bör man dela tidigt i ett förhållande så att partnern får ett val. Det är ingen ursäkt för våld, dock.