Transaktionsförfrågan från banken

Dålig idé för den med behov av diskretion.

Ungefär som att skicka bekräftelse på bokad tid hos vården till vårdnadshavare där ngn annan myndighet begärt en läkarundersökning för ett barn med skyddade personuppgifter pga hedersvåld, vilket meddelades vid bokningen av tiden.

Kan bli ganska dåligt.
Borde gå att lösa även det.
I min Region är besök på VC avgiftsfria för barn, så det blir ingen räkning alls då.
Så det problemet uppkommer inte.

Som vanligt leder såna här åtgärder med ökad kontroll och övervakning till att livet blir omständigare och mer begränsat för svensson, medans de kriminella på alla nivåer skrattar och fortsätter med sitt.

Att banken frågar skickar ut ett papper med frågan om jag tänker tvätta pengar kommer aldrig någonsin att göra att de som faktiskt tvättar pengar åker dit eller får det jobbigare. Det är en fånig jäkla symbolhandling.

Som vanligt leder såna här åtgärder med ökad kontroll och övervakning till att livet blir omständigare och mer begränsat för svensson, medans de kriminella på alla nivåer skrattar och fortsätter med sitt.

Att banken frågar skickar ut ett papper med frågan om jag tänker tvätta pengar kommer aldrig någonsin att göra att de som faktiskt tvättar pengar åker dit eller får det jobbigare. Det är en fånig jäkla symbolhandling.

Verkligen! Ett sätt att klappa sig själv på axeln och påstå att man minsann gör något.

För att komma åt brottslighet så måste massor av ärliga människor också kontrolleras.
Det är en del av det pris som vi ärliga människor måste betala för att slippa brottslingar.
Det kan gälla fartkameror, bilbesiktning eller bankkontroller. Om alla följde lagen ändå så skulle ju inte dessa behövas.
Det som vi laglydiga kan göra är att minimera vårt obehag genom att gå runt problemen.
Som att ha två banker för att slippa bli ekonomiskt bakbunden.
Jag började med två banker för över 30 år sedan då Sparbankerna hade datorproblem så att jag inte kom åt mina pengar på Minuten.
Jag skaffade mig tillgång till Bankomat för att ha backup.

Ja, och det priset ska regleras i lag och en ordentlig balans hållas för att det inte ska bli integritetskränkande. Dvs ibland ska lagen hållas snäv även om det betyder att vi missar brottslingar eftersom intrånget i oskyldigas liv blir för stort.

Var det mest idiotiska jag läst hittills i tråden. Hur många har undvikit att söka vård pga rädsla att sambo får reda på det eller personer som rent av råkat illa ut när brevet har hämtats av fel person.
Det går att få den som e-faktura.
Det tar oss åter till det hemliga kontot på dem hemliga banken.

Det går att få den som e-faktura.
Det tar oss åter till det hemliga kontot på dem hemliga banken.
Och du tror att en totalt nedbruten kvinna klarar av att komma loss från sin kontrollerande partner tillräckligt länge för att kunna skapa det där kontot. Hur ska hon göra det? Gå in på det icke existerande bankkontoret eller ska hon ringa till banken och då skapa en logg i sin telefon på samtalet? Hur ska hon lösa det med att det plötsligt kommer hem papper i brevlådan, alternativt i en digitalbrevlåda som partnern har tillgång till?
Alltså ibland är du extremt ignorant över de faktiska problem som andra lever med, ja man kan ha andra problemen än du, och det gör dig också extremt elak på ett sätt jag faktiskt inte tror att du vill vara.

Min VC skickar en faktura till alla som standard.
På det sättet behöver de heller aldrig neka vård.
De slipper hantera både kort och kontanter.
Minskar smittrisken gör det också.
De införde det för att spara tid.

Det där är ett otyg utan dess like också. Vill man betala på plats så ska man kunna få göra det.

Jag har hamnat hos kronofogden en gång för att min käre FAR (när jag bodde hos mina föräldrar) slängde fakturan som kom. det är en lång historia som hände för länge sen, när även barn betalade för läkarbesök.

Men som kvinna som besöker gyn exempelvis, ska jag inte behöva vaka brevlådan som en hök för att ens partner inte får tag på faktura därifrån.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka