• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 2 643
Sv: Träns

Tycker inget av dem! de är inget vidare i kvaliteten, har själv haft det för 498 8tror jag priset var) och det var dålig läder kvalitet. Vill du däremot ha ett träns för det priset och i bra kvalitet kan jag rekomendera ett hos; http://www.detbastaforhasten.se . :idea: där finns det ett för 498 med bett "brodyr" på pannbandet. har känt på lädret och det känns som bra kvalitet. tycker du ska satsa på ett sådant. ska själv köpa ett när jag samlat ihop pengar :love:

Det översta.

Jag antar att det inte är ettt Kiefferträns va? Har sett ett sånt (kopia an Kieffers) och det kostar ca 4-500. Dåligt är det väl inte, men man får vad man betalar för. Tycker det går att jämföras med Cheetak (Jacson/Globus eller vilka det nu är...) vilket ju inte är de bästa...

Okej, vore snällt :D
Ska se...
Storlek: Full
Maxpris: 6-700, möjligtvis 1000 kr om det verkligen är snyggt
Nosgrimma: Engelsk, eller Aachen kanske det heter? :p
Spännen, hmm vet inte. Bettet är ju i silverfärg.

Jag vill inte ha Dyon GlenGordon, tkr de är så wannabe på något sätt haha ;)

Notorius skrev:
Eller detta kanske:
D4209.JPG

Egentligen vill jag ha med pullarnosgrimma, men min häst har så utstickande kindben eller-vad-det-nu-heter på sidorna så jag tycker att det skaver. Eller så sitter den inte rätt :p

Kanske detta isåfall:
D4246.JPG

Fast i svart, men det är så stora spännen på det :crazy:

Eller detta:
D4433.JPG

Haha, vad jobbig jag känner mig, men jag kan inte bestämma själv ju.

Dom var alla snygga :) de två första som psotades tidigare tyckte jag inte alls om :P

Det är svårt de där med träns. Skulle gladeligen lägga ut flera tusen på ett träns om jag gillade det, men jag gör aldrig det :crazy: Har tittat på de flesta ''dyrare'' (HG, Frank B, Dyon mfl) och har inte gillat nått av dem, alltid fel på något.
Usch vad jag är kräsen :p
Sen vill jag ha något udda som man är ganska själv om :D

Rhapsodie skrev:
Tycker det andra om man tar bort pannbandet och byter det till ett vanligt...

Jag tyckte tvärtom!! Alltså första var finast, såklart!! Men det andra hade varit finat om det inte hade varit för den extremt breda nosgrimman!! Pannbandet var fint och lite annorlunda, men nosgrimman var på tok för bred i förhållande till det.

översta av vilket haha :p
Det med guld pp eller det andra översta?

Okej, då ska vi se. Hubertus är riktigt fina kvalitétsträns som går att hitta under eller strax efter tusenlappen om man anstränger sig lite ;). Har sett lite olika modller på dessa.

hubc.jpg

Hubertus Classic

Knights har också fina träns som är mycket prisvärda!
Har sett för runt 470-570:-. De är mjuka, fina och smidiga i kvalitén,
med riktigt bra hållbarhet.

ivanhoetrS.gif

Ivanhoe

kingrichardtrS.gif

King Richard

tristantrS.gif

Tristan

Även Jacson har fina träns, med bra kvalité som är mycket prisvärda.
Lädret är på de flesta av tränsen mjukt och smidigt från början av användningen och de finns i en mängd olika modeller. Kolla på www.hippomarket.com så ser du vilka modeller som finns.
Vill du ha en bredare nosgrimma kan du ta och köpa ett kandar t.ex. och använda som träns! :idea:

Sedan finns Treadstones också. Saknar själv erfarenhet av dessa men de ser fina ut i alla fall.
SE71111.jpg

SE60002.jpg

SE61105.jpg

SE70001.jpg

SE71129.jpg

SE71143.jpg

Det Är bra kvalite för det priset, jag har det understa och det är mjukt och fin fint :)

Det översta är snyggast. Är det Kieffers så är det jättebrakvälitet, jag har ett likadant.

Noepp, det är Riders Company skulle jag tro att det heter.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 862
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
920
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Godkänd ridhjälm