Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en vanlig enkel nackrem samt en nosgrimma, inget pannband, ingen ganachrem. Onödigt att ha så mycket remmar att spänna. speciellt under vintern då fingrarna är kalla.. Räcker gott och väl med bara en rem.
Jävlar vad du har träns, Jenny
Beror ju hur hårt/löst man använder den.
Jag ville egentligen bara ha en engelsk nosgrimma, men det var typ omöjligt att hitta en sån som jag ville, så hittade jag ett snyggt träns som var med aachen-nosgrimma.
Aachen är där mest för att det blir så snyggt, den hänger där. Gör ingen nytta.
Aschen fungerar på samma sätt tillsammans som remont, engelsk samt pullarnosgrimman enskilt var och en för sig. Hoppas du förstod det där.
Fö tandläkarnas mardröm, eftsom just den nosgrimman står för flest andelar av bitskador som härrör från nosgrimmor.
Jag har en vanlig enkel nackrem samt en nosgrimma, inget pannband, ingen ganachrem. Onödigt att ha så mycket remmar att spänna. speciellt under vintern då fingrarna är kalla.. Räcker gott och väl med bara en rem.
DU letar BARA fel och ska klaga hela tiden.. har du peoblem hemma eller?? för du är så bitter och trångsynt det är vad jag upplever dig som..
Du ska alltid komma med bittra kommentarer oavsätt vad.
Bara för DU inte tycker om en nosgrimma på står du att alla som har den ha hästar som har ont i stortsett..
Nosgrimman skadar inte en häst om man spänner den så som man ska...
Har ett rundsytt träns med lite krusiduller på.
Bild: http://i2.photobucket.com/albums/y29/kufl/stockholmsmastare.jpg
Såg att ngn hade skrivit att hästen får lättare bitskador av achen vilket jag inte förstår varför de skulle få, då den inverkar på nästan samma sätt som en remont?! Går bara ngt högre upp på nosryggen, vilket enligt min häst tandläkare bara är bra, för då trycker det inte på den undre delen av nosryggen