Sv: Träns till islandshäst
men tappar du inte tränset då?? det sitter ju s löst åt.. faller man av så tar du ju med tränset
jag vill iaf ha en ganasch rem
nej såklart jag inte gör hihi det har aldrig ens rubbat sig en cm när jag varit ute och ridit och jag har rammlat av en enda gång på denna häst(okej på islandhäst överhuvudtaget men endå) och då satt tränser hur stabilt som helst och då höll jag faktiskt kvar i tyglarna tills jag kom under honom och började släpas efter i full galopp och få hovar på mej,
då släppte jag:smirk: o han sprang iväg som ett litet rådjur haha skulle till lite snygga ston han sett när vi red förbi...
men han trampade inte ens på tyglarna så.
jag förstår faktiskt inte hur man i fallen kan dra av dom tränset tror mer det är om de tvärstannar på hinder och så det är vanligt eller om de kastar av än och det händr ju inte sådär överdriver ofta du vet på islänningar:smirk: sen så har jag aldrig heller hoppat en islänning som stannat på hinder de är otroligt orädda och arbetsvilliga.
och skulle tränset åka av är väl inte det hela världen heller, då går man till hästen och hämtar den och sätter på tränset igen
min häst går ofta helt lös så han är inga problem att fånga utan träns.
jag kan berätta en annan historia....min kompis va ute o red på sin islänning som HAR ganach rem på sitt träns men inget pannband....hon skrittade, helt plötsligt skulle hon styra och det hände ingenting då tittade hon ner och såg att hela tränset satt på halsen
så ska du ha ganach rem så ta pannband likagärna annars ser det både fult ut och tränset kan lika gärna glida bak på halsen.
fattar bara inte hur min kompis lyckades med det haha.