Träningstips

Zevzan

Trådstartare
Då jag är under igångsättning försiktigt efter diverse skador Och inte har sååå många träningsmöjligheter så tar vi tacksamt emot tips.
Enklare NH övningar.
Övningar i tömkörning?
Kanske sitter något på ett bra youtubekonto för bra inspiration?

Vad är det för skador och vad har du fått för rekommendation från veterinär?
Artros i bak och blivit behandlat knän och kotor fram. Veterinären säger tuta och rid. Men jag har inte så mycket lust att rida fler än 2 dagar i veckan och han behöver få göra saker. Så han får egentligen göra det mesta förutom att nöta volt och backe.
Saknar mest lämpliga övningar. Känns som hjärnan står still.

Vi har en raksträcka att rida ut på just nu. Där han är livrädd för det mesta. Sen har vi ridbanan. Typ.
Annars har jag gått mycket i skogen med honom.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 311
Senast: Ragdoll
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 734
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 261
Senast: Sezziyanen
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 972
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod