Träningstips till ryttaren!

K

KallaMigBecca

Jag skriver detta åt min mamma som har rematism och behöver hjälp att komma på övningar som man kan arbeta med både till häst och utan häst för att mjuka upp och stärka framför allt rygg och axlar men gärna tips till resten av kroppen. Jag själv kan inte hjläpa henne med detta eftersom jag verkligen är sämst på att träna mig själv utöver tiden på hästryggen... Så snälla behöver alla tips jag kan få!

Sv: Träningstips till ryttaren!

Vilken reumatisk sjukdom har hon för man tränar lite olka beroende på vilka problem man har.
Mitt råd är att skaffa en balansboll (99 kr på harald nyborg) och träna balansen och bålen på. Det finns jättemånga bra övningar på nätet.
På hästen är det bra att sjunka ihop och sen sträcka sig för att träna rygg och mage. Barbackaridning är skönt på vintern när det är kallt.

Sv: Träningstips till ryttaren!

Vilken reumatisk sjukdom har hon för man tränar lite olka beroende på vilka problem man har.
Mitt råd är att skaffa en balansboll (99 kr på harald nyborg) och träna balansen och bålen på. Det finns jättemånga bra övningar på nätet.
På hästen är det bra att sjunka ihop och sen sträcka sig för att träna rygg och mage. Barbackaridning är skönt på vintern när det är kallt.

Balansbollen var ingen dum ide! de skall jhag tipsa henne om! Men de där med barbacka ridning tror jag bara hon kommer att skratta åt mig om jag skulle säga;) EDftersom min mamma tillhör den kortare typen och hästen är 1,80 + att min mor är lite klupig av sig så hon skulle inte komma upp:D;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 492
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar