Träningstips för hästen?

scientifical

Trådstartare
Det finns säkert liknande trådar, men hittade ingen just nu :angel:

Jag har en femåring som inte gått så fruktansvärt mycket på sistone, kanske 2-3 ggr i veckan. Hon har helt okej kondition, men behöver muskla upp sig lite mer för att vi ska kunna fortsätta utvecklingen. Hon är väldigt ambitiös och älskar att bli riden, men nu behöver vi lite inspiration och hjälp :D

Är det någon som har några enkla tips för varierad och rolig "muskelträning" på banan? Några övningar, vad som helst!

Sv: Träningstips för hästen?

Hej! Klättring är det allra bästa för att bygga muskler! På banan är det även bra att jobba med trav och galoppbommar, och studs. :)
Glöm inte att vilan är lika viktig som träningen för musklerna. :p
Det är väl de tipsen jag har att komma med, lycka till med er träning! :D

Sv: Träningstips för hästen?

Att rida ut i skog och mark ger hästen absolut bäst muskelstyrka och kondition. Att rida i olika terräng, olika underlag, upp och ner går inte att undgå om man vill ha en väl musklad och hälsosam häst.

Allt man kan göra i paddock kan man också göra i skogen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar