TRÄNINGSsugen

E

explosiv

jag vill hoppträna för någon annan än min vanliga...! :d
känner att jag inte kommer nån vart.
Det verkar ju inte finnas så mycket när man bara hoppar 1m med storhäst. Det är MINST LB-gräns för att få träna för inbjudningstränaren på klubben (o jag gissar att de ändå inte skulle ha plats för mej). Jag ska upp på LB snart, men vill ha lite mer rutin och flyt på 1m innan.... det är inte det att de går kasst för oss, men jag vill ha mer rutin helt enkelt....

finns det hoppläger? :banana:

Sv: TRÄNINGSsugen

undrar också vart du bor.

Verkar lite dumt av klubben att ha en sån gräns, var tror dom att dom nya ryttarna kommer från? Man måste ju faktiskt jobba med grunden också.

Vet folk som rider lokaltävlingar men tränar för landslagstränare.

ja, det vet jag oxå.
Men trycket på platserna för tränaren är så hårt att de lägger ribban på 110. Lite dumt, borde ju vara "först till kvarn" eller att man turas om lite.
I den gruppen jag hopptränar nu (för en ridlärare på klubben) är det jag, en unghäst, en ungponny + en fjording. Alla andra som hoppar har fått plats för "inbjudningstränaren" :(

Nu är det inte så att min tränare är dålig, hon är jättebra! Och inte heller så att jag är vidare duktig och verkligen behöva träna för en A-tränare. Men både jag o min hästs förra ägare ser klart o tydligt på min häst att han tappar form. Han behöver en massa övningar på träningen, o inte bara de vanliga linjerna.. han har börjat slarva med benen jättemycket på sistone! =(

om du bor i sthlm kan jag fixa platser för två bra tränare... PMa mig isf!

Var bor du någonstans? Tycker du ska söka dig till någon annan klubb för att träna, så du känner att du kan utvecklas.

Jag ska börjaträna för ny tränare på lördag, ska bli pirrigt men jättekul. Han sägs vara grymt bra, är en mer välkänd hopptränare men dit är man välkommen oavsett nivå. Jag är verkligen inget proffs i dagsläget :o men det är ju därför jag ska träna! :p

Ullis

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 115
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka