Träningslära

Sv: Träningslära

Låter verkligen jätteintressant!

Men själv så ska jag gå en 5p kurs på SLU, "Hästens rörelseapparat - struktur och funktion". Får se om jag kan rekomendera den till er andra med! :bump:

Där ingår precis allt det där som är i det seminariet som du beskriver. Fast för mig tar det lite fler timmar att gå igenom!

Jättebra initiativ! Kan inte moderatorn spika upp ett inlägg där vi kan tipsa om bra kurser,seminarier, distanshästförsälningsträffar mm? Allt för att vi distansryttare ska få ut det bästa....

Varför skall allt vara så långt borta??
Krävs så mkt mer när det är långt att åka.
Hade verkligen varit intressant annars.
Hojta till om det ordnas ngt liknande lite längre söder ut..

Skulle vi inte kunna försöka arrangera något liknande söderöver? Så har vi något att bita i under den träningsfattiga vintern!

Jo, jag tycker också det hade varit intressant att vara med fast på sydligare breddgrader.
Monika, du kan väl ta tag i det hela ;)
// Linda

Desert_Wind skrev:
Men själv så ska jag gå en 5p kurs på SLU, "Hästens rörelseapparat - struktur och funktion". Får se om jag kan rekomendera den till er andra med! :bump:

Den kursen gick jag för några år sedan, jättebra. Rekommenderas!

Jag har pratat med Kalle Sundqvist idag som är samordnare för seminariehelgen 16-17/10. Han var mycket intresserad av att ta ner konceptet och föreläsarna till Skåne! Han postar ner upplägg och prisbild till mig och så tar vi det från där. Det kommer ju att kosta en hel del med tanke på att det är resor och boende för föreläsarna + naturligtvis arvode, men jag tror upplägget kan vara så pass intressant för så stora grupper att vi kan få det att gå runt i alla fall. Jag tänker utöver oss distansare på trav- och galopp folk, fälttävlansryttare mm mm. När jag har priser och upplägg klart för mig behöver jag allas er hjälp att sprida ut inbjudan och göra reklam! Återkommer så snart jag har mer besked!
//Monika

KANON... Visst skall vi hjälpas åt att sprida informationen vidare då det " är klart". Har/ Vet du kanske redan nu om ngn lämplig lokal/ ställe att vara på?? Hur långt söderut tror du man skall hålla det??

Jag har inte alls funderat på lokal eller så. Jag tror vi behöver utgå från kostanderna, se hur många deltagare vi behöver vara för att få det att gå runt och titta på lokal utifrån deltagarantal och naturligtvis kostnad. Hur långt söderut? Tja, jag bor själv i norra Skåne och tänker mig att det kan vara en bra idé att kunna locka trav- och galoppfolk, som verkligen har nytta (liksom vi) att ta del av träningsfysiologisseminarier. Dock har jag ingen känsla för hur långt den typen av människor är beredda att resa för att gå på ett helgseminarium. Kanske mitt i Skåne, men jag är ännu helt öppen för idéer och hjälp! Naturligtvis enklare när jag har lite mer uppgifter att utgå ifrån.

Vi pratade löst om att först ha en helg med teori enligt den som annonseras för den 16-17 oktober. Därefter ska detta omsättas i praktik efter ett antal månader och vi funderar på att då ha en andra helg där det ska finnas möjligheter att ta med hästar, göra olika tester, få mätvärden för kondition (puls, mjölksyra mm) och en heltigenom praktisk helg. Detta är som sagt en möjlighet om vi kan få upp ett tillräckligt stort intresse för att få runt det. Jag återkommer så snart jag har mer info, antingen fredag eller måndag.

Finns det redan nu människor som vill hjälpa till med idéer, glada tillrop eller vad det nu månde vara finns jag på monika@rampljus.com

Vill även gärna ha kontakt med någon som kommer att gå på seminarierna nu i oktober för feedback och om det finns saker vi skulle vilja ändra på till när vi kör seminarierna här.

Inte för långt söderut i Skåne, då blir det ju långt att köra på andra hållet istället... ;) :angel:
Låter jättebra med båda en teoretisk helg, sedan praktiskt.
Jag skall hålla lite koll efter tips & ideér.

WOW :bump:

Jag blev godkänd på SLU kursen !

Det var väldigt svårt, tog massor med tid ( varje dag 4 veckor från tidigt på morgonen till sent på kvällen) men var så himla lärorikt!
All dissektion var jättekul (när man hade lärt sig stå ut med lukten..) Massor med bra föreläsare och bra och engagerade lärare. Lite tufft bara!

Läs den ni oxå! Det gav en massa nya tankar om träningsfysiologi som passar våra distanshästar från början till slut på karriären.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
891
Senast: hundtant
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 051
Senast: ildiko
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?