Träningskompisar i Örebro

malinsnoops

Trådstartare
Hej hopp! Finns det några som är sugna på att träna western tillsammans med mig i Örebro trakten? Kanske kan vi ta oss i kragen lite lättare om vi är fler som tränar ihop? Har ni förslag på ridhus är det också bra, annars så ordnar vi till det när vi vet hur alla bor. :idea:

Sv: Träningskompisar i Örebro

Jag är på!

Hästen bor några km väster om Örebro.
Närmaste ridhus är Frösvidal ...som du vet ;)

(Frösvidal ligger ca 1,4 mil nordväst om Örebro man åker via Mellringe ut...)

Men jag kan tänka mig att åka ett par mil för att träffa andra western-nördar :)

// M

Kollat här? Flatland westernriders
Jag är med där men har tyvärr ingen häst nu

Det tråkiga är att det ligger över 3 mil bort från Örebro.
Ingen som rider på anläggningen på vintern....de har bara en utebana...
(Jag är med där och tränar med dem så jag vet....)

De håller mest till i Pålsboda på vintern och det är typ 3,8 mil dit från mitt stall...

Det vore så himla kul att få till lite mer träffar i Örebro.

Den 29 mars så ska vi samlas några stycken i klubben med unghästar och träna trail i frösvidals ridhus. (Jag tar med min vuxna också så att jag kan rida efteråt...)

Jo det gör ju det tyvärr.
Det är eg alldeles för långt dit härifrån men det finns ju bara den klubben här

Som Minternet säger så är det fel ände av Örebro för mig. Jag befinner mig också väster om Örebro men inne i Örebro är också helt oki för mig. Jag saknar mer ett ridhus närmare mig, Pålsboda är utomhus och öster om. Ganska långt bort för mig.
Minternet: Var trailträningen för hand?

Som Minternet säger så är det fel ände av Örebro för mig. Jag befinner mig också väster om Örebro men inne i Örebro är också helt oki för mig. Jag saknar mer ett ridhus närmare mig, Pålsboda är utomhus och öster om. Ganska långt bort för mig.
Minternet: Var trailträningen för hand?

Hej... de rider i ridhus i pålsboda ;)

Ja själva unghästträningen är för hand.... men jag har bokat 2 timmar så jag ska rida på trailhindren med min stora pålle efteråt. Jag kommer att ha med 2 st "broar" i form av rejält påbyggda EU-pall. Ingen tränare är inhyrd.... vi kommer att greja själva och hjälpa varandra. Fick en hel del bra tips av Mia Ekström för ett par veckor sedan :D

Ridhushyran är 60 kr per ekipage...
// M

Hej... de rider i ridhus i pålsboda ;)

Ja själva unghästträningen är för hand.... men jag har bokat 2 timmar så jag ska rida på trailhindren med min stora pålle efteråt. Jag kommer att ha med 2 st "broar" i form av rejält påbyggda EU-pall. Ingen tränare är inhyrd.... vi kommer att greja själva och hjälpa varandra. Fick en hel del bra tips av Mia Ekström för ett par veckor sedan :D

Ridhushyran är 60 kr per ekipage...
// M

Hoppsan då hade jag fattat fel :grin:
Det kan kanske vara något att vara med på, kan man slinka in? :banana: Behöver ju socialträna både mig och hästen.

Hoppsan då hade jag fattat fel :grin:
Det kan kanske vara något att vara med på, kan man slinka in? :banana: Behöver ju socialträna både mig och hästen.

Självklart! det är bara att komma... finns det hjärterum så.... :)
Det gäller alla intresserade ;)

Jag PM:ar mitt mobilnummer så kan vi höras av närmare sen :bump:

// M

:cry: Senila jag totalglömde träningen :( Är det fler inplanerade? Hoppas ni hade det skoj iallafall.

Jag väcker upp den här tråden igen, så får vi se om jag får några svar :)

Jag är lyckligt nybliven fodervärd till ett westernsto, och håller själv på att inskolas i den här ridstilen, så alla träningar (officiella och inofficiella) välkomnas varmt här! Och så är det förstås kul att träffa likasinnade vänner och pållar!

Kanske kan vi bestämma någon ny träff, om det är någon som är på hugget? :)

Jag står stallad utanför adolfsberg, och här finns ridbanor och ridhus på varenda gård. Grannen har t.ex. en stor och fin ridbana, två månader gammal, med mängder av bommar så att man kan göra olika snitslar och cavaletti om man är på det humöret. Kanske kan det vara av intresse?

Mitt sto är nu dräktig, så jag rider inte henne så jättemycket. Står just nu uppstallad i Lanna där det finns ridbanor med :) Vet du att det är träningstävling i helgen utanför Kumla?

Aj vad synd då, någon annan som är mer igång med ridningen? Vad mysigt med föl så småningom!

Ja jag såg det, men min pålla kom precis hit så jag tar det lite lugnt till att börja med :)

Hej!!

Vi har som sagt träningstävling på klubben på lördag. Tyvärr är min valack på träning hos min tränare Håkan Forsström utanför Örebro annars skulle vi varit med. Jag kommer vara där på plats som funktionär iaf.
Vi kommer även att ha liten baklucke loppis med hästgrejer..

Så ni som är i närheten eller kanske passerar, passa på att kika in till oss!!

Hoppas vi ses!!

Hej!
Va kul att det finns fler i Örebrotrakten. Jag har min häst i Lanna och jag skulle gärna träffa nya träningskompisar i detta området. Jag har precis startat upp min häst igen efter att hon fått föl så snart är vi i farten igen :)

Att träffas i ett ridhus/ridbana och träna tillsamans låter jättekul likt det som anordnats i Frösvidal. Något mer sådant inplanerat?

Kan vi inte boka in någon tid, om vi är några? Jag har förresten också ett ridhus som granne, 200 kr/timme vilket ju blir billigt om man är ett gäng. Utanför Adolfsberg alltså. Annars är jag öppen för att ta transporten någon mil också! :)

Hejsan!
Jag är absolut intresserad! Vill dock vänta någon månad innan jag lämnar fölet själv (med andra hästkompisar) hemma. Om något annordnas tidigare kommer jag gärna med till fots.

Är det fler som är intresserade?

Hej!
Va kul att det finns fler i Örebrotrakten. Jag har min häst i Lanna och jag skulle gärna träffa nya träningskompisar i detta området. Jag har precis startat upp min häst igen efter att hon fått föl så snart är vi i farten igen :)

Att träffas i ett ridhus/ridbana och träna tillsamans låter jättekul likt det som anordnats i Frösvidal. Något mer sådant inplanerat?

Vart i Lanna har du häst? Jag har min vid Lanna potatis. :)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Juridik & Ekonomi Vi bor i ett hus med skog som närmsta granne. I våras föll totalt 6 stora granar ner på vårt bostadhus och övriga byggnader...
Svar
5
· Visningar
757
Senast: Mia_R
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
361
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025