Träningskompisar i Örebro

Sv: Träningskompisar i Örebro

Lämnar ett avtryck i tråden, har ingen häst nu men håller till 3 mil utanför örebro. vill ni ha någon som fotar så hojta :)

Hej hej!
Här är en till som är westernryttare! Vi bor nu i Örebro med ska i månadsskiftet flytta till Kumla. Äntligen får vi eget stall! Jag har ett äldre arabsto som just nu är på foder till nästa sommar och hon ska få sällskap av någon unghäst. Än vet jag inte om det blir quarter/paint eller en korsning. Lite velig i frågan.
Försöker komma ut och titta på tävlingar och annat, men det är ju inte alltid lätt att få till det med barnvakt. Men sen, då jävlar ska det tränas!!! Va trevligt att det var några stycken som bor i örebro trakten!

Hej alla!

Jag planerar att snart ha en "ridträff" med western trail-inriktning :-)

Ska bara kolla när ridhuset är ledigt och vad det kostar att boka i ca 2-3 timmar....
Jag skriver mer senare :-)

Kram M

*kl*

Jag står i Stockholm men tränar i Örebro och ska göra det ca var tredje vecka:)

Han är superbra! :laugh: Väldigt pedagogisk och lugn.

Instämmer!!! han är kanon.. har tränar för honom regelbundet.. Han har även haft min häst i träning, hämtade hästen i förrgår och det är en helt annan häst nu!! Jag vill INTE rida för någon annan!!!!!

Hej Igen!
Nu har jag bestämt vilken häst det blir för mig! Det bidde en 75% quarter född iår. Det kändes så bra, en helt lugn och trevlig liten fölis som kommer att komma hem till oss nästa år när vi får hem arabstoet. Idag går första flyttlasset till Kumla, HURRA!!!

Vad kul! Finns det bilder på lill-pållen tro? :D

Vad lyxigt med eget stall. Jag har också precis flyttat, men inte till något stall tyvärr...

Ja, ska väl se till att betala för henne först... min sambo tyckte inte att vi kunde köpa något förrns i december... Vi har dock jämkat och sagt att i december tänker jag slå till, hoppas bara att hon finns kvar då! Han är så feg, tror att hela vår ekonomi ska paja ihop, men visst, vi kanske ska landa först....
Vi har ett litet stall med 2 boxar och liten hage till, vi får arrendera till sommaren, men det är nog inga problem.

Halloj! Dags att uppdatera vår tråd tror jag!! Händer det nåt där ute eller är det stiltje? Detta regnande gör ju att man tappar sugen för allt...

Ska försöka få in en bild på kusen :-) Det lutar åt att jag betalar henne i december, gubben smälter dag för dag hehehe.
P1010399.jpg
[/IMG]

P1010398.jpg

Woho! Lyckades få in bilder!
Hästen brevid är helquarter och också hon till salu, men hade inte råd tyvärr :( Men den lilla tjejen är helt underbar och så lugn, blir en perfekt familjehäst! :bump:

Här är också stallet och huset
P1010318.jpg
[/IMG]
P1010355.jpg
[/IMG]
P1010360.jpg
[/IMG]

Halloj! Nu måste vi blåsa liv i tråden!!!
Jag har fått hem mitt quartersto nu :-)
Säg till om det blir nån träff eller så, nu ser vi fram emot våren och alla trevliga tävlingar :-)

Jag är på om det blir något skoj! Som jag säkert nämnde tidigare så går det bra att hyra ridhuset hos mig för 250 :- i timmen, om man vill. Annars kan jag åka någon annanstans också (tror jag, om stallägaren får på vinterdäcken på släpet ;)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Juridik & Ekonomi Vi bor i ett hus med skog som närmsta granne. I våras föll totalt 6 stora granar ner på vårt bostadhus och övriga byggnader...
Svar
5
· Visningar
757
Senast: Mia_R
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
361
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10