Träningskompisar i Örebro

Sv: Träningskompisar i Örebro

Ja, nu är man bra sugen, men det är ju sååå kallt! I kumla hade vi dock bara -4, -5 grader idag. Tack och lov, vattnet tinade upp i ledningen igen. Nån mer som haft problem med vattnet?

Vi har stängt av vattenkopparna i vårt stall för det frös tidigare. Så det slipper vi ha problem med nu, det ska tydligen ha varit -22 här (Fjugesta) i morse *burr*. Jag kommer gärna och kikar på träningar om ni drar igång med det, min häst ska ha föl i april så det blir inget träna av förrän till hösten tidigast. Men då tränar jag gärna! Jag har ridhus nära mig med men det kanske inte är så nära för någon mer än mig?:D

Ohh, vad hade du för häst och vad ska du ha föl med???

Jo, det är väl ungefär nära för mig, jag har drygt 1,5 till fjugesta. Bor i Åbytorp.

Å nää, vad ledsen jag blev nu :cry:
Jag bor egentligen i adolfsberg (mina föräldrar bor där, jag har bott där i halva mitt liv), men nu för tillfället bor jag i Lund. Jag som så gärna vill ha en westernkompis! Vilket stall är det du står i?

Nää? Men vad synd att du inte bor här nu då! Jag står i ett litet lösdriftsstall nära herrgården vid bondsätter, om du vet var det är? nära wittvång. Har du häst nu också, när du är nere i Lund?

Du får nästan ta och flytta tillbaka då! Jag dööör snart efter någon med samma tankesätt att sällskapa med :S

Okej, jag vet var wittvång är och jag vet området runt bondsätter men inte var herrgården är.

Japp, jag bor här nere med min häst, men nu är vi inte proffs på något alls, men viljan att utbilda oss båda inom western finns hos mig iallafall :) Det är bara så svårt att komma igång när man bor i Flyinge - Halvblodens centrum. Så träligt, precis som du skriver, att ingen har samma tankesätt som en själv.

Jag har ett quartersto e: Crimson och hon är dräktigt med Bad Like I Wanna Be :laugh:. Beräknad fölning 7/4. Åbytorp, vart ligger det i förhållande till Fjugesta (har inte bott här så jättelänge) ? Skulle vara jättekul att träffa lite fler likasinnade till våren :)

jag jobbar i fjugesta :). men jag vet inte var din by ligger för det, jag har bara jobbat där ett litet tag.

jag är verkligen inget proffs heller, jag har precis börjat komma igång med westernridningen nu sen i somras och hoppas kunna vara med på en träningstävling innan min foderpålle ska lämnas tillbaka (vad som blir sen vill jag knappt tänka på - tänk om man står här utan häst? :crazy:).

jag kan verkligen tänka mig att det är klurigt vid flyinge, hehe, att byta tankar kring rörelser eller sadlar eller vad som helst. men man får försöka se till det som förenar, vilket ju är ganska mycket ändå ;).

Oki! Åbytorp ligger utanför Kumla, väg 204 tror jag det är som går från Kumla till Fjugesta. Man åker då igenom Åbytorp.

Oh, det ser ut att bli ett spännande föl det!!

Oki! Åbytorp ligger utanför Kumla, väg 204 tror jag det är som går från Kumla till Fjugesta. Man åker då igenom Åbytorp.

Oh, det ser ut att bli ett spännande föl det!!
Oki, då har jag nog passerat förbi där när jag åkt till Kumla :laugh:.
Jag hoppas på ett fint föl, har klurat länge på vad jag ville ha för hingst.

Jag är lärare i Örebro, årskurs 2. Det tar en del tid :D Men när jag får eget stall blir det bättre, slippa passa andras tider hela tider.

Hejsan western vänner :-)
Kolla in www.fwr.se där det nu är uppdaterat med nya träningar i vår, både i Hidigsta strax söder om Örebro och i Södra Falla som ligger utmed väg 50 mellan Hallsberg o Askersund.
Varmt välkomna!!!

Åhå - är du också lärare? Jag med, men i 7-9. Jag ska faktiskt flytta min pålla nu, till Lanna utanför Fjugesta. Tror tom jag blir granne med Håkan F :laugh:.

Åhå - är du också lärare? Jag med, men i 7-9. Jag ska faktiskt flytta min pålla nu, till Lanna utanför Fjugesta. Tror tom jag blir granne med Håkan F :laugh:.
Aha, men då jobbar du alltså på högstadiet på Lekebergsskolan? Där gjorde jag praktik en sväng i höstas. Jag hade min häst i Lanna, men vid Lanna potatis, till strax innan jul. Nu står hon närmare Fjugesta. Vore ju kul om vi hade möjlighet att sammanstråla när det blir varmare. :laugh:

Se där! Roligt att vi är flera lärare här :D Jobbar på Mellringeskolan i Örebro, så det blir lite pendlande varje dag. Ska nog söka jobb närmare hemmet nu iallafall.

Roligt att ha så nära till tränare, det skulle jag vilja ha. Vi letade hus i Lanna, fjugesta också, men hittade ingenting som passade oss. Det bidde detta, vi fick upp ögonen för det när vi åkte fjugesta-kumla på husjakt i höstas. Vi visste inte att det fanns ett åbytorp innan dess heller kan jag säga. Men här finns ju både förskola och skola upp till 5:an, jätteskönt, eftersom dottern är 2½.

nämen! ja det gör jag, i enhet D närmare bestämt. men vi kanske inte sågs något då? ja, absolut! varför inte ta t.ex. en långritt någon dag? :)

ja det är en ren slump att jag flyttar dit, jag fick ett sms av nuvarande stallägaren i tisdags om att de skulle separera och sälja, och att jag behövde leta nytt. och då var det en kompis mamma som jag skulle få stå hos, och så råkade det vara just där!

jag har heller aldrig hört om åbytorp, är det mysigt?

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Juridik & Ekonomi Vi bor i ett hus med skog som närmsta granne. I våras föll totalt 6 stora granar ner på vårt bostadhus och övriga byggnader...
Svar
5
· Visningar
757
Senast: Mia_R
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
361
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025