Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är alltså ungefär på samma sätt när man rider och vill lyfta hästens inre bog tex. ? Man lyfter upp med hjälp av inner tygel?
Mulumbab, Jag håller med dig helt. Jag tror de som har svårt att t ex öppna grinden är de som har svårt att har koll på sin egen vikt/signaler.Många missförstånd i riktning kommer, enligt min erfarenhet, av att ryttaren ger dubbla signaler och viker sig.
Har ju ridit för tränare förut men vill inte göra det längre med gammeltanten pga. hennes bakknän så vi tragglar hemma i stället.
Det är alltså ungefär på samma sätt när man rider och vill lyfta hästens inre bog tex. ? Man lyfter upp med hjälp av inner tygel?
Ja, du kan också ser det så här. Som jag sa tidigare om du gör med din kropp som du vill att hästens kropp ska göra. När du lyftar innre tygel du själv lyfter "din" innre bog. Det är samma för folk som har problem med galopp fattning. Jag skrev nåt på det tidigare i en annan tråd att om man göra samma sak med din kropp som hästen ska göra för att fatta galopp så kan en häst lättare fattar rätt galopp. Och jag minns inte min jag tror det var du (kan har fel) som vi hade kommenterat på bilder du la ut, jag skrev att hästen var fram tung lite men om du lätta up din fram (naveln upåt) ända och sätter mer backåt så är det lättare att hästen kan följer din kropp.
Det är faktis ganska rolig att ser hur lite det behövs att man skifter vikt lite hit eller dit, eller att man lyfta/sänka din arm/ben i rätt ryktning hur mycket kan ändras.....