Träningshelgen i Tripphult

Sv: Träningshelgen i Tripphult

Det ska vara tyst garanterat!

Tänker inte sitta här på ett stålverk i 18dagar både väsen på folk nattetid och oljud dag tid på jobbet. Det är bara o ställa bilen 300m bort så man inte störs iaf när man ska sova.

Sova??
Vem har sagt något om att sova? :eek:

Däremot måste vi ha lugn och ro (från hundarna iaf) när vi ska dricka öl :angel::D

Tänker inte sitta här på ett stålverk i 18dagar både väsen på folk nattetid och oljud dag tid på jobbet. Det är bara o ställa bilen 300m bort så man inte störs iaf när man ska sova.

Det är bara Grima som får vara med alla för den hunden har bara skällt en enda gång sen jag fick henne...:cool:
Jag undrar om hon ens har stämband.

Min prio lista den helgen är följande

1 sova ostört o länge
2 äta gott
3 träna hund ev
4 ev dricka nån öl.

Åja, det är inte bara din helg. Du får nog ta övriga deltagares önskemål i beaktande också.

Fast det där med sova länge röstar jag också på.

Bara jag är inom ett par meter så är han tyst. Om han inte är arg.

Det är bara Grima som får vara med alla för den hunden har bara skällt en enda gång sen jag fick henne...:cool:
Jag undrar om hon ens har stämband.

Oj, har du läst Herriots "ett enda voff" om en fårhund som bara skällde en enda gång.

Brutus brukar skälla max ett skall om dan, i alla fall inomhus.

KL

Och sen kommer ni alla ner hit till Skåne och gör om alltihopa igen och jag får också vara med!:laugh: En gång per år! Minst!!

Skiter i vilket tyst är det minsta man kan begära iaf.

Aldrig sagt att det är min helg på nåt vis passar dt mig inte är det inte längre än jag far hem..

Att få sin hund tyst på kvällar o nätter är väl inte mycket till krav eller tycker du det?

Min poäng är bara det krävs kompromisser och tolerans när 15 personer och x antal hundar ska dela en begränsad yta.

Min poäng är bara det krävs kompromisser och tolerans när 15 personer och x antal hundar ska dela en begränsad yta.

Visst gör det det. Inga problem är på flera seminarium per år och har tolerans både med folk och hundar men att hundar ska sitta en hel natt o bara tomgångsskälla accepterar jag inte då kan det kvitta.

För jag struntar i om hundarna skäller natten igenom men då får man ju helt enkelt ställa undan sin bil så är ju problemet ur världen.

Mina kan skälla om man tränar eller kör skydd o.s.v. jag har redan kollat upp vart min bil ska stå så de inte ska sitta o skälla. samt att bilen kommer stå vid sidan om det inga kommer gå efter som de vaktar bilen.

Senast ändrad:

Visst gör det det. Inga problem är på flera seminarium per år och har tolerans både med folk och hundar men att hundar ska sitta en hel natt o bara tomgångsskälla accepterar jag inte då kan det kvitta.

Oj, tog du det på allvar? Jag trodde att alla här hade glimten i ögat med allt som skrevs. Nog för att min hund skäller mycket och så även escodobes. Men ingen tror väl på allvar att dom sitter och skäller hela natten?

Oj, har du läst Herriots "ett enda voff" om en fårhund som bara skällde en enda gång.

Brutus brukar skälla max ett skall om dan, i alla fall inomhus.

Nä? Jag kanske borde. Hon har skällt litegrann en gång när Piru hetsade henne. Andra gången funkade det inte. Jag fick i hemläxa att göra allt för att få ett ljud ur henne och damen har blivit redigt exhalterad..men hon är och förblir tyst som en mus *suck*...
Den ena hunden vill man bara ska hålla käft, medan den andra sitter man och önskar ska ska öppna truten nån gång :devil:

För jag struntar i om hundarna skäller natten igenom men då får man ju helt enkelt ställa undan sin bil så är ju problemet ur världen.

Mina kan skälla om man tränar eller kör skydd o.s.v. jag har redan kollat upp vart min bil ska stå så de inte ska sitta o skälla. samt att bilen kommer stå vid sidan om det inga kommer gå efter som de vaktar bilen.

Som sagt så ska jag sova 15 centimeter från honom, så tomgångskälla ska han inte göra.;)

Oj, tog du det på allvar? Jag trodde att alla här hade glimten i ögat med allt som skrevs. Nog för att min hund skäller mycket och så även escodobes. Men ingen tror väl på allvar att dom sitter och skäller hela natten?

Nää, jag tror inte att nån hund "här" skäller nätterna igenom, och jag hoppas verkligen att ni förstod att jag INTE tänker stoppa Harley eller nån annan hund i en isolerad sovsäck :o;)

Och jag röstar för att sova länge jag med, jobbar 9 vak-nätter nu, slutar torsdagmorgon, så jag ska inte kaxa om att dricka öl, en räcker nog för att få mej att somna :angel:

Nä? Jag kanske borde. Hon har skällt litegrann en gång när Piru hetsade henne. Andra gången funkade det inte. Jag fick i hemläxa att göra allt för att få ett ljud ur henne och damen har blivit redigt exhalterad..men hon är och förblir tyst som en mus *suck*...
Den ena hunden vill man bara ska hålla käft, medan den andra sitter man och önskar ska ska öppna truten nån gång :devil:

Men det är lätt löst. Du gömmer den lilla under jackan varje gång du behöver få skall ur den stora, och på kommandot skall klämmer du lite på Harley bara.

Vi som snarkar då.. :o :D

Få vi sova ute i bilen lr?? :rofl:

Jag jobbar ca 280-290 timmar på 3 veckor här i Oxelösund. så jag kommer o vara trött så tidig kväll utan alkohol hahahahah

Nää, jag tror inte att nån hund "här" skäller nätterna igenom,

Skulle jag lämna honom i bur i ladan/bil så skulle han utan tvekan skälla hela natten.
Det är därför jag sover i tält. Då kan jag slå en känga i huvudet på honom när han låter. Nån gång lär de boffa till - de har aldrig sovit i tält så det är mycket underliga ljud utanför. Men jag är INTE glad när jag vaknar på nätterna och jag vaknar för minsta lilla oväsen trots både öronproppar och sovmask så han blir uppspikad på väggen om han gapar.

Jag kommer dessutom vara dödstrött jag har snittat på en sovtid på 4-5 timmar per natt med många pauser de senaste månaderna... Jag löper risk att bli full om jag tittar på en öl så det låter jag bli.

Men det är lätt löst. Du gömmer den lilla under jackan varje gång du behöver få skall ur den stora, och på kommandot skall klämmer du lite på Harley bara.

:eek:...:idea:...fan vad smart! Misstänker dock att folk kommer bli väldigt fundersamma när det inte kommer "voff voff" ur stora vovvens mun utan snarare gurglande bjäbb :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi satsar på 3:e helgen i Okt. men träning i tripphult fredag till söndag. Följande har visat intresse o vi tar med samtliga av dom som...
12 13 14
Svar
266
· Visningar
15 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka