Träningshelgen i Tripphult

Sv: Träningshelgen i Tripphult

That´s me! :laugh:

Nu är det bara en vecka kvar, gänget. Det ska bli kul det här!

Kul?! Jag kommer med en hund jag knappt sett på tre månader. Våra träningspass kan i princip räknas på fingrarna. Jag är glad om han minns att jag är hans matte. Och om han har några muskler kvar. Inte ens i perioder när vi hårdtränat så är vi något bra på varesig tävlingslydnad eller att gå spår, jag är lika usel på att lägga spår som han är på att följa dem så vi har överseende med varandra.

Min andra hund är ett MONSTER som en bra dag kan fyra kommandon. Det som sitter bäst är att han ska hoppa upp och putta till min hand... Dvs när han inte far runt i cirklar och låter som han ska slita "vad-det-nu-är-som-vågar-göra-honom-arg " (som hundar, nattmalar och pälsmöss)i stycken
Han kan bara två saker bra - att se söt ut och föra oväsen. Nu är jag orättvis, han kan odla tovor med. (När jag berättade om mina campingplaner,3 st tältvistelser vid vatten under en månad, och frågade om det fanns något att ha i pälsen så jag ens ska ha en rimlig chans att tova loss hunden efteråt så skrattade uppfödaren så hon kiknade och svarade "Jag tror att du kommer klippa ner honom så småningom men under tiden så kan du försöka..." men hon lät inte speciellt övertygande gällande det sista.

Nån som har prozac och ett par kilo choklad över till mig? Jag kommer sitta i mitt tält och skämmas större delen av tiden. *s*

Den berömda "Things are getting worse, please send chocolate!" ?

Mmm fast det verkar gå lite framåt med ensamhetsträningen. Lite. Det har bara tagit i snitt 4-5 timmars daglig träning...
Därav den totala avsaknaden av energi till att göra något annat, vare sig med den andra hunden,träna annat med vrålapan, pojkvännen, vänner eller familj. De senaste tre månaderna har bestått av "jobba. träna vrålapa. sova"

Nu känns det lite bättre. Jag som kommer med en hund som inte vet vad hon heter och bara kan fem kommandon: sitt, ligg, sitt fint, vacker tass och apport. :crazy:

När hon anar att det ligger "träningspass" i luften går luckan ner innanför hennes ögon och hennes IQ sjunker snabbt till 1,5 ungefär.

Ja, vad kul det ska bli.

:D

Då vill jag genast dela med mig av klassikerna: "Släpp" (loss), "Ta den" (apport) och "Vad i helvete är det för jävla dumheter" (hit).

Det är middagsgrillning, dvs ät så du storknar, så jag hoppas verkligen att det inte regnar. Porslin ska jag kolla upp, annars får vi väl lösa det med. Det borde ju finnas. Det finns ju till och med kaffebryggare.

Papperstallrikar och plastmuggar! Sen sätter man upp stora svarta sopsäckar som skiten åker ner i, klart! :D

Då vill jag genast dela med mig av klassikerna: "Släpp" (loss), "Ta den" (apport) och "Vad i helvete är det för jävla dumheter" (hit).

Vi kör med dessa:

"loss, loooooossss, lloOOSS! MEN LOSS! LOOOSSSSS!!!!!"

"NÄMEN!" (sluta upp)

och så till Harley:

"tyst, tyst..tyst! ......TYST! TYST SA JAG VAR TYST!!!!"

:angel:

Blir din hund triggad av andra hundar som skäller? Det blir min sak, men han skäller jättegärna själv också:devil:
.

Vi kanske kan ha tävling?
Den vars hund skäller längst och den vars matte har längst tålamod vinner 20 kg choklad (mot nervösa sammanbrott).:idea:

I ren desperation försökte jag vänta ut honom och lära honom att "skäll hur mycket du vill jag kommer endast när jag vill" under en helg. Jag tror han skällde i så där 37 av 48 timmar...

Den körde jag med. Vi var hos vänner i norrköping och hundarna var med så dom fick sitta i hundgård. Han skällde oavbrutet i timme, efter timme..efter timme..:devil:

Vi kanske kan ha tävling?
Den vars hund skäller längst och den vars matte har längst tålamod vinner 20 kg choklad (mot nervösa sammanbrott).:idea:

Packlista:

* Choklad åt MrsScrabtee och Escodobe
* Ipod med havsbrus och lugnande musik för utlåning till ovanstående
* Öronproppar
* Hörselkåpor
* Ljudisolerad sovsäck
* Akutväska med diverse lugnande medel, bla prozac
* ÖL ÖL ÖL ÖL ÖL

Hm, nåt mer...
Jaaa, hundarna också ;):D

*lån*

Hoppas någon har filmkamera med sig så att alla vi andra (med icke skällande hundar) får se och höra denna upplevelse :angel: :D ;)

*lån*

Hoppas någon har filmkamera med sig så att alla vi andra (med icke skällande hundar) får se och höra denna upplevelse :angel: :D ;)

Det ska vara tyst garanterat!

Tänker inte sitta här på ett stålverk i 18dagar både väsen på folk nattetid och oljud dag tid på jobbet. Det är bara o ställa bilen 300m bort så man inte störs iaf när man ska sova.

dubbelt

åååh, äntligen får jag skriva: tiotio :D

Liknande trådar

Övr. Hund Vi satsar på 3:e helgen i Okt. men träning i tripphult fredag till söndag. Följande har visat intresse o vi tar med samtliga av dom som...
12 13 14
Svar
266
· Visningar
15 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka