träningsgrupp i göteborg (viltspår och rallylydnad)

C

cindrus_89

Hej!

Hade planer på att börja tävla i rallylydnad till sommaren tidig höst och hade varit kul att hitta en grupp att träna ihop med.
Sen tränar vi viltspår och satsar på viltspårschampion nu i vår och tänkte om någon vill ha hjälp med det kanske vi kan träna ihop??

Jag heter Sandra för övrigt bor i Göteborg och har en australian shepherd tik på över ett år.:)

Någon som är intresserad av att starta en träningsgrupp??

//Sandra

Sv: träningsgrupp i göteborg (viltspår och rallylydnad)

Jag är på! :)
På rallylydnaden då, vi har aldrig spårat hittills :D
Har en papillonmix på snart 2 år, och till nästa tävling är det dags för oss att gå upp i fortsättningsklassen, då vi på något sätt lyckades få briljanta resultat på My Dog :)

Va kul att få svar så fort=)

Ja vi har inte tävlat alls än utan ska börja nybörjareklassen tänkte jag. men lite mer träning behövs=) va kul å gå till fortsättningsklassen nu då!=) Då kan ju du lära oss lite med å komma med tips..

Var i gbg bor du? och vart brukar du träna någonstans??

Vi har ju träffats! ( jag som har en pudelmix och en vinthundsmix ). Jag vill gärna spåra med någon! Började 2 ggr innan snön kom men sedan har det varit kallt och inte så lockande vänta på att ett spår ska lägga sig. Rallylydnad skulle jag vilja testa med pudeln. Vinthunden kan inte sitt på kommando.

ja just det ja. Ja spåra gör jag gärna det ända som e lite mer meckigt är ju som jag sa då sist att det är bra med en bil som man kan lämna hundarna i medan man lägger spår och sen medan spåren ska ligga så tar man en promenad.
Jag har ju tyvärr inte en kombi så får inte plats med 3 stora hundar i bilen utan då får vi komma på någon annan lösning=)

Men en rally träff kan vi väl få till allihopa!=)??

Har ni tränat/gått på någon kurs hittills? :)
Nä, att du ska börja i nybörjare förstår jag -det måste du! ;)
Jo det ska faktiskt bli riktigt roligt att gå upp en klass. Kommer bli en utmaning dock, men hunden lös och allt, och givetvis med den berömda åttan!
Jag ska faktiskt ställa upp och vara hjälplärare på min hundklubb nu i vår (MölndalsHundsällskap), och det är givetvis där jag brukar träna. Har även åkt in till nordstan och slottskogen för att träna lite, och inför My Dog var vi några som hyrde inomhuslokaler :) Bor strax utanför Göteborg i Lindome (Mölndal).
Tänker i nuläget ta och satsa på tävlingen i mars som Mark arrangerar.

Ett hett tips förresten! Försök att åka och kolla på några tävlingar innan, med hunden, dels för att se hur hunden reagerar och hur allt går till etc. Man lär sig mer än man tror! :)

jag gick rallylydnad steg ett på kungliga hundar för ett halvår sedan kanske, sen har vi satsat lite mer på andra saker det sista viltspår osv, men insåg att rally va något som passade oss bra och vill gärna fortsätta med det.

berömda åttan?? träna i nordstan? vadå tränar du banor i nordstan??

hade tänkte börja åka lite emr å besöka bruksklubbar under våren så man vänjer sig vid den miljön, sen har min vovve lite svårt å koppla av vid stökiga miljöer men får hon jobba så trivs hon=P Men så att koppla av tränar vi mycket på nu..

Men finns den någon bra lokal å träna rally i åt dina håll? va ligger de på för priser? e man några som du sa så blir de oftast inte så dyrt=)

Jaha! Då förstår jag :)

Ja åttan är ju skylt 206 (finns att se på www.rally-lydnad.se), det är två konor som du går runt och på varsin sida ligger det luktande godis eller en rolig leksak. Att då få hunden att inte ens nosa på detta är en utmaning! :D
Haha ja, i nordstan, femman brukar det bli. Dock sätter vi ju givetvis inte upp banor etc utan vi fokuserar på att hunden ska klara av stressen med mycket folk och rörelse. Under tiden tar vi och tränar lite rallymoment bara -för man måste ju inte ha en skylt för att öva momenten! :)

Nja, lokaler finns det ganska ont om, men hittills har vi hyrt in oss på Göteborgs hundarena och Hundarnas hus, kostar väl 300-400/h. På min hundklubb har vi tyvärr ingen inomhuslokal ännu, men har en fin plan ute och har billiga kurser samt medlemskap. Medlemskapet ligger på 175 kr/år och då får du fritt utnyttja planerna, det är dessutom öppen träning varje onsdag då det inte är några kurser. Dock har givetvis kurser företräde.

Jag bor i Göteborg och har funderat ett tag på att börja med rallylydnad, men inte riktigt kommit igång än. Så blir det någon träningsgrupp hänger jag gärna på! :)
Tränar även en del till lydnadsettan nu och utöver det är det agility för hela slanten! Men som sagt, hänger gärna på och träna rallylydnad.

Jag är gärna med på rallylydnaden, har tävlat på band annat My dog ( nybörjare) med bra resultat och vi är uppe i fortsättningsklassen nu. Jag har en Amstaff hane (kastrerad) på 1 ½ år.. :) Kan tillägga att jag är granne med Libra och vi tränar ofta tillsammans i bland annat nordstan.

Senast ändrad av en moderator:

Fast är vädret ok behövs ingen bil! Vi gjorde som så att en person lade alla spår och den andra gick iväg med hundarna eller så får hundarna vänta uppbundna så länge spåren är korta. Sedan när spåren ska ligga länge så lägger man dem ändå kvällen innan ;)

Va rolig att du med tävlat där! Hehe hoppas också på tävla snart.
Känns ju som vi skulle kunna bli några stycken så kanske hyra lokal??

Va kul, ännu fler intresserad. Ja men då blir rally inga problem om du tränar massa andra saker nu. Rally e så kul:-D

Ja det skulle man kunna göra :)

Jag och Puck har nu anmält oss till vår debuttävling i fortsättningsklassen.
Jag tänkte därför se om vi i denna tråd (och om någon mer är intresserad?) kan se till att få till en inomhusträning på lämpligt ställe. Kanske om vi bygger upp två banor, en nybörjare och en fortsättning och att jag och Puck därmed kanske kan träna med våra lösa eftersom detta krävs inför tävlingen.

Är några av er på? :)

Jag skulle gärna hänga på med mina två om det är agility du syftar på? Är det rally så gärna med pudeln. De behöver träna störning och är nybörjare men jag behåller nog kopplet på ändå. Så de lyckas med att göra rätt annars finns risken de vill raca runt :angel:

Det är rallylydnad jag tänker på, då det är det vi ska tävla i :)
Som nybörjare rekommenderar jag att behålla kopplet på till en början för att få in tekniken, annars kommer du till tävlingen och så är kopplet bara ett stort trassel! :p
Jag och Puck ska tävla den 25e mars, så det hade varit uppskattat att få till en, gärna två träningar tills dess :)

Jag är total nybörjare! Vet bara vad rallydlydnad är men har aldrig testat mer än ett halvhjärtat försök till stationer på vår hundkurs en gång =)

Du och din hund är välkomna att agera störning! :D
Jag och Puck har ju som sagt lite mer erfarenhet, så vi kan absolut försöka hjälpa er mer nybörjare så gott det går. Så länge vi själva får ut det vi vill av träningen också :)
Har kollat upp Hundens Hus, 280 kr/h så om vi bokar två timmar där på en lämplig dag kanske?

Absolut! Jag får ju ut ngt bara av att träna något där där ni är vår störning! Hoppas fler nappar så blir det en mindre summa per person! Jag vet en som jag tror kanske vill. Hennes är bara en valp på 7 månader. Hon har dessutom bil så vi kanske kan samåka. Kan man åka kollektivt dit annars?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 079
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Hej! :) Jag är otroligt intresserad av att läsa vad ni har för uppfattning av och erfarenheter av jaktlabbe. Har på kort tid träffat...
Svar
1
· Visningar
1 279
Senast: YorkWann
·
Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 281
Senast: Carolininen
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 547
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!