Träningsbandage

Spring17

Trådstartare
Önskar tips på bra paddar och lindor till träningsbandage :D har funderat på eskadron paddar och fleece lindor eller mias paddar :idea: har ni bra tips på boots som är vattentåliga och inte snurrar så skriv med det oxå :D

Jag föredrar tunna stabila paddar med kanaler, så som eskadron är utformade (de är dock för långa för min smak).
Mias paddar är också trevliga men lite för sladdriga.
Sen tycker jag bäst om 50/50 lindor och smalare acryll lindor.

Har sen gummi eller neoprenboots med teddy upptill, de får snurra bäst de vill, hästen har aldrig fått skav trots att hon har boots i hagen.

Fleece lindor är suger åt sig all smuts och väta, elastiska är det bara att borsta av lite ;).

På tal om elastiska lindor, tips på märke som inte "repas upp"? Har ett par gamla som gjort sitt, köpte nya på Hööks som repades första användningen, trots att jag var väldigt försiktig.. :meh: haft ett par röda som var kanon!!! Dock vill jag ha svarta.. :p

Önskar tips på bra paddar och lindor till träningsbandage :D har funderat på eskadron paddar och fleece lindor eller mias paddar :idea: har ni bra tips på boots som är vattentåliga och inte snurrar så skriv med det oxå :D
Eskadrons paddar är överlägsna :D Mias blir för tunna och ostadiga för min smak, då kan man lika gärna vara utan i princip

På tal om elastiska lindor, tips på märke som inte "repas upp"? Har ett par gamla som gjort sitt, köpte nya på Hööks som repades första användningen, trots att jag var väldigt försiktig.. :meh: haft ett par röda som var kanon!!! Dock vill jag ha svarta.. :p
Själv föredrar jag Finn-tack men vet att shires hade bra innan men inte sätt dom på länge så vet inte om dom finns kvar.

Jag föredrar tunna stabila paddar med kanaler, så som eskadron är utformade (de är dock för långa för min smak).
Mias paddar är också trevliga men lite för sladdriga.
Sen tycker jag bäst om 50/50 lindor och smalare acryll lindor.

Har sen gummi eller neoprenboots med teddy upptill, de får snurra bäst de vill, hästen har aldrig fått skav trots att hon har boots i hagen.

Fleece lindor är suger åt sig all smuts och väta, elastiska är det bara att borsta av lite ;).

Många som inte gillar elastiska lindor :idea: jag har bara lindat med fleece. Har fått för mig att det är svårare med elastiska?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 610
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 486
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Bästa Buke, hjälp mig att reda ut mina tankar. Vi har som bekant en kastrerad dvärgpinscherhane som är 7 år, han är okomplicerad på alla...
2
Svar
39
· Visningar
4 830
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar