Tränings tips

J

jsvanstrom

Nu under sport lovet kommer jag inte ha tillgång till ridhus. Utan bara paddock och rida ut. Hur kan jag lägga upp veckans tränings schemat på ett bra sätt? Hur skulle ni lägga upp det? :)

Sv: Tränings tips

kanske rida ut på en långtur :) i skogen/ på vägen/på åker/i backar och träna upp lite muskler :) pulsa i snö och gå i backar är ju ganska ansträngande så:)
och i paddocken kan du ha markarbete, longera :)
om underlaget i paddocken är bra kan du ju alltid rida lite dressyr.

:o Ja har ridit ut hela vintern. Superbra har det varit, har travat kilometervis på sviktande snöbelagda vägar, asfaltvägarna i skogen har superunderlag! Min häst har bättre kondis än hon nånsin haft. :) Har ridit i ridhus ca 3 ggr per månad bara för att kunna rid alite mer på volt och hoppa lite.

Blev vila för henne då hon skaddade sig :/ Sparkade i sönder boxen och fastnade. Så ingen ridning på nån månad för vår del.

Nej hon har varit igång sen vinterlovet slutade, och innan, orkade inte ut när det var -20 minus grader. :D Hade varit perfekt väder och rida ut i, nu under sportlovet, Duma häst som ska skadda sig.

Men jag hoppas hon blir bra i benet snart.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 122
Senast: tuaphua
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 215
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar