Träning..

Sv: Träning..

3 dagar i veckan. 1 dag för tränare och 2 dagar markarbete med bommar och småsprång upp till 90 cm.

En häst hoppar 1 meter stillastående lätt! De tär en jättebra explosivitetsträning att hoppa småräcken stillastående när hästen fått rutin på hinder... fast det gör jag väldigt sällan och då kanske på jättelågt som 80 cm

Varannan vecka för tränare, och ibland själv någon gång i veckan, mest gymnastikhoppning. Tränar mindre då det är mer tävlingar, och mer när det inte är tävlingssäsong (hästarna hoppar ju på tävlingarna oxå, så då tycker jag inte att det är lika viktigt att hoppträna hemma. Tränar mkt mer markarbete, minst 3 ggr/vecka och minst en av dessa gånger för instruktör)

knapplån

1-2 ggr i veckan.
Nu när vi ska börja för tränare igen blir det en riktig,
sen lite småskutt hemma, upp till 80-90 cm.

varannan helg för tränare :) och sen bara markarbete 1 gång i veckan.

Hopptränar en dag i veckan för tränare. Löshoppning en dag i veckan om det inte är tävling.

Jag hoppar 1 gång i veckan och de är för instruktör.

Tar det ganska simpelt för tillfället för att coola ner stoet som fortfarande är ganska svag. Travhoppar ca 60-90 2 ggr i veckan (max 5-8 språng/gång) och en av gångerna kanske jag trimmar lite extra. Hästen i fråga blir lätt spänd o pullar ganska mycket - svårt att få ihop henne vettigt. Blir typ mkt lugn trav in, över travbom - hopp - gallopbom efter hindret - skritt efter hindret så fort jag fått kontroll på henne och sen skritt enda fram tills jag skrittat "tillbaka" till hindret igen, och om igen. Tar det väldigt lugnt och stilla för att ha kvar suget fram till hindret, men med lite mer kontroll :p

låter precis som min häst.....:)

En gång i veckan för tränare!

Det brukar räcka, eftersom vi tävlar på helgerna också. Men om vi inte ska göra det så kanske det blir lite lättare gymnastikhoppning hemma nån dag i veckan också.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vet inte om detta tagits upp i hudvårdstråden, den är så bred så tänkte detta kunde få en egen tråd för det är säkert många som har...
2
Svar
20
· Visningar
1 858
Senast: Rosett
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 207
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 018
Senast: fio
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix