Träning..

Sv: Träning..

Hopptränar ca en gång i veckan, är det tätt med tävlingar brukar jag inte hoppa just något alls mellan, min häst kan redan hoppa och det finns inga anledningar att nöta i onödan...

knapp

Hoppar min häst 1-2 ggr i veckan. Är ganska sällan han hoppar högt hemma, utan det blir mest på tävling. Hoppa kan han, det är mer farten mellan hinder det kan vara lite problem med.. :angel: Så det blir mest nöta på småhinder (ca 50 cm) hemma, olika lydnadsövningar. Ska dock ta tag i min träning och börja åka till tränare lite mer regelbundet i höst, så då förändras det kanske. Han har tävlat väldigt tufft under sommaren och då brukar han bara få göra någon gymnastikövning i veckan så att han ska hålla sig mjuk i kroppen.

Med min förra häst som visserligen var 18 år hoppade jag en gång i veckan för tränare och markarbetade själv en dag i veckan. Är på jakt nu efter unghäst (fyra- femåring), och förmodar att jag kommer jobba efter ungefär samma princip, dock varierande jobbiga och lätta pass beroende på hur resten av veckan sett ut o.s.v.

Har en 4åring så vi tar det ganska coolt.

1 gång varannan vecka för tränare.
Cavaletti, studs osv. 1-2ggr/vecka (max 50cm typ)

Brukar hoppträna en gång i veckan men även köra ett markarbetspass med bommar och 50-60cm hinder.

1gång/vecka, men det är dock ett hårt/långt pass.
Om det inte är någon träning av någon anledning, så hoppar jag lite gymnastik själv.

När jag är igång och tränar brukar det väl bli 1 gång för tränare coh en gång hemma, antingen gympa eller vanlig;) och utöver det kan jag har bommar och sånt med andra dagar..(oj, det kändes som att dte blev rörigt:o ahah)

För att svara till golden heart..
I mitt markarbete kan det tex vara serier och då kan ett hinder komma upp till 1 m, klockan, träna avstånd för mig .. o.s.v.
Tävlar 140 själv med just denna häst och när jag tränar hoppning kommer man upp i runt 150 höjder rätt ofta.
Så när jag säger att jag tränar markarbete upp till 1 m, är inte alla hinder på en meter utan max på en meter.
När jag tränar mina andra hästar som hoppar idag runt 120 höjder är inte mina markarbeten runt 1m utan de kanske ligger runt 70 cm.
Som sagt man måste hela tiden se till den hästen man rider på vad man behöver träna på, hur mycket o.s.v.
hoppas att jag förklarade det lite bättre.

Hopptränar 1 gång i vekcan för egen tränare. Sen i skogen blir de ibland några skutt över stockar ;)

Hopptränar 1 gång i vekcan för egen tränare. Sen i skogen blir de ibland några skutt över stockar ;)

Ja det är så klart att de blir lite i skogen, de e där som de e roligast ju :P hehe nästan iaf:P..!
MEN DE RÄKNAR INTE JAG SOM ATT ''HOPPTRÄNA'';)

hopptränar varje onsdag för tränare.
Hoppar/ högre markarbete lördag och rider markarbete måndagar.
Dethär är om jag inte tävlar på helgerna då hoppar jag bara på onsdagar.

:love:Jag hopptränar i padocken 1ggr i veckan och tereng en gång i veckan och sedan mark arbete och tävlar i bland i hoppning typ 60-70 cm ska börja hoppa gan´ska högt..:love:

Ja det är så klart att de blir lite i skogen, de e där som de e roligast ju :P hehe nästan iaf:P..!
MEN DE RÄKNAR INTE JAG SOM ATT ''HOPPTRÄNA'';)

Hehe, aa älskar det :D Pollen min gillar det också :) Nee, de är ju inte direkt 120 hinder :D

Hehe, aa älskar det :D Pollen min gillar det också :) Nee, de är ju inte direkt 120 hinder :D

Näe det är ju inte de, typ 50-60 eller lägre, jag å min häst älskar de, synd att de inte finns ngn tävling som e i skogen, asså inte fälttävlan, emn typ att det e en massa hinder i skogen åsså hoppar man då, Jätte kul tycker jag :)

Hoppar MAX en gång i veckan. Ofta bara ett par-tre grr i månaden. Vill att min ponny ska behålla glädjen i hoppningen och det är så mycket annat som ska tränas om banhopppningen ska fungera än själva hopningen.

2-3 gånger, rider lektion för tränare 1 gång i veckan och om vi får hoppa, ja då blir det förmodligen 3 gånger och är det markarbete blir det 2 gånger.

jag hoppar bana, kombinationer och liknande ca 1 gång i veckan, antinge själv eller för tränare.
Sen kan det ju hända att jag hoppar låga studs, olika galoppsprång mellan småhinder osv en dag i veckan också. Men de räknas inte riktigt som "hoppning":p

Liknande trådar

Kropp & Själ Vet inte om detta tagits upp i hudvårdstråden, den är så bred så tänkte detta kunde få en egen tråd för det är säkert många som har...
2
Svar
20
· Visningar
1 858
Senast: Rosett
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 207
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 018
Senast: fio
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix