Sova med bara en kudde?
Funderar också över den!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sova med bara en kudde?
+ @Malin_L Ja, vi är många som är förvånade över den! Men tydligen ska det vara ett bra test på hur mjuk och flexibel man är, eller nått... Läs mer här: https://www.t-nation.com/training/tip-take-the-one-pillow-testFunderar också över den!
+ @Malin_L Ja, vi är många som är förvånade över den! Men tydligen ska det vara ett bra test på hur mjuk och flexibel man är, eller nått... Läs mer här: https://www.t-nation.com/training/tip-take-the-one-pillow-test
Ja, just den punkten känns lite märklig. Det kanske är nån amerikansk grej att sova med flera kuddar...? Äh, jag vet inte! Nåja, en enkel grej att bocka av på listan i alla fall!Uselt test i så fall! Jag är stel som en pinne och smidig som ett kylskåp och jag har bara en kudde.
Varit ute på en kort springrunda. Sprang som mest fyra minuter. Personbästa kör fortfarande intervaller för att inte ge upp för fort.
Hade jag inte fått jätte jobbig huvudvärk mitt i allt så hade jag kunnat springa lite till.
Härligt! Intervaller är superbra på det sättet, jag tycker det är mycket lättare mentalt jämfört med att bara "se hur långt jag kan springa" för det går sällan bra
Åh vad kul!Igår morse, halv jävla sju, träffade jag min PT för första gången på länge. Oj så roligt det var! Han har fixat ett program (inspirerat av Mad Cow-programmet) som ska göra att jag innan året är slut kan klara 250 kg i totalen. Målet är att klara det under samma vecka, för under samma pass tror jag är för mycket att begära.
Tanken är att fördela det ungefär så här:
Knäböj: 85 kg.
Marklyft: 110 kg.
Bänkpress: 55 kg.
Igår körde vi igenom ett provpass med fokus på teknik i böj och bänk. Jag fick prova lowbar för första gången och det funkade riktigt bra, min stela bröstrygg och klena handleder till trots. Fick beröm för min teknik i bänk vilket var skitkul.
Nu ska vi träffas totalt fyra gånger till, inklusive de två pass jag ska försöka klara totalen. Är så jäkla peppad!!
Tackar!Den tas upp i det här avsnittet: https://podtail.com/podcast/styrkebyran/styrketester-for-kvinnor-styrkebyran-37/
Och här är listan:
1. Bänkpress - 75% av din kroppsvikt
2, Marklyft - 1,5 ggr kroppsvikt
3. Plankan 2 min, ståendes i armhävningsposition (alltså på händerna, inte armbågarna)
4. Sova med bara 1 kudde
5. Sätta sig på golvet och ställa sig upp igen utan att använda händer
6. Stå på ett ben 10 sek - kan försvåras genom att blunda
7. Räckhäng 30 sek och sen dra sig upp i en chin-up
8. Stillastående längdhopp, hoppa sin egen kroppslängd
9. Hålla botten av ett knäböj 30 sek
10. Farmers walk 100 m med 2x24 kg kettlebell (baserat på en kroppsvikt på 60 kg)
Typ så tror jag att det var!
Som jag trodde, BodyJam fungerade inte...alls.
M.a.o får jag börja öva på att gå ut från passen. Första halvan kan funka. Andra halvan var de mest bara hopp och vrid i.
Jag har sagt till mina närmaste där att de får sparka ut mig efter första halvan, inte en chans att jag går ut självmant. Tyvärr.
Så det blir la Bodypump på tisdagar, Bodyattack på onsdagar och sen halva jamen på lördagar. Och på måndag, men bara för att det är annan instruktör då, som inte är så jävla jobbig.
Jag är inte redo att ge upp den än
Även om jag hade ångest i flera timmar efteråt....
I fredags skulle jag gå till hunden som jag ska gå med/passa på fredagar framöver. Jag gick dit pga värdelöst med bussar (Noll koll) och det gjorde SÅÅÅ ont. Jag hade inte väntat mig något annat, men...bläää.
Ut med vovve gick bättre däremot och sen kändes det ok igen.
Men jag pallar fan inte...Vad ska jag göra? Jag vill ju