Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min fotled krasade i tisdags så jag har tränat noll och nada denna veckan. Lär inte bli ngt senare i veckan heller för det går knappt att gå med ortos på ens 😭

Alltså, jag är så trött på att den ena saken efter den andra händer just nu.

Blir till att ladda om och hoppas på att kroppen är lite gladare nästa vecka.
 
Skulle vilat idag men maken frågade om jag inte ville sticka ut och springa en sväng med hunden så jag fick lite egentid utan kidsen. Helt plötsligt hade jag sprungit 5k och det gick så otroligt lätt jämfört med gympasset igår. Underbart med egentid dessutom :D :love:
 
Skulle egentligen vara på väg till crossfit just nu men väljer att lyssna på vad kroppen behöver istället för vad hjärnan vill. Är inte på topp varken fysiskt eller mentalt den här veckan, dras med både yrsel, illamående, ryggont, ångest och en rejäl skopa stress och går bara och väntar på bättre tider typ :p Har därför planerat om och satsar istället på en power nap följt av Yoga With Adrienes 26 minuter långa Stress Melt-pass. 🙏 En del av mig har dåligt samvete för att jag skippar träningen, en annan är stolt över mig för att jag vågar lyssna på kroppen och omvärdera därefter.
 
Blev en lite kortare löptur på knappa 4,5k ikväll, kände att jag behövde frisk luft efter en dag med seg huvudvärk och det gjorde susen att komma ut lite.
Så nu har jag knåpat ihop 10 träningspass på 13dagar (5gym och 5löpning), inga större dippar kroppsligt mer än gymmet i onsdags när jag tog slut fullständigt pga alldeles för dåligt planerad mat.
Ev blir det ett löppass imorgon också men vågar knappt hoppas på det eftersom maken ska jobba på ett jaktprov och jag är själv med barnen hela dagen.
 
Skulle använda lasermaskinen hemma, och eftersom den inte får lämnas utan uppsikt så passade jag på att dra igång Just Dance på datorn intill under tiden. Kan varmt rekommenderas! Oerhört rolig träning, och det enda man behöver är en skärm + sin telefon.
Sen fick jag dåligt samvete för att jag inte tränat armar något nämnvärt denna vecka, så då drog jag iväg till gymmet och körde en omgång där också när jag ändå var uppvärmd.
Nu jobbar airfryern med kyckling och strips :up:
 
Jobbade först nattsift och jag har bestämt att då blir det ingen träning. Planerade då ett pass tills jag blev ledig. Vad händer? Nackspärr från helvetet...blir inget gjort här....
 
Blev en timme på jump Yard med dottern medan sonen var där på kalas. Peppar peppar så är iaf fotleden inte värre än i morse men det är kanske inte det bästa att utsätta den för 🙄 och så 30min simskola med dottern efteråt så lite vardagsmotion iaf 👍
 
Har hittat tips om att göra armhävningar på vägen ner till att börja med för att få upp stiyrkan, kör nu ett 30dagars med detta. Börjar med 5 om dagen och ska köra som mål att 15 dagar in klara 5 ”åt båda håll” och de 15 första dagarna bygga upp nedvägen och få med andningen. Sedan efter dag 15 köra även på upp. Ska köra plankan mot upphöjning för att underlätta om det behövs.
 
Ska till mitt första pass på evigheter. Har inte tränat på gym sedan jag flyttade för 2 år sedan. Det kommer bli både roligt och ångestfyllt, men främst det förstnämnda hoppas jag :D

Idag är det pilates som är bokat. Får se sedan vad resten av veckan har att bjuda på.
 
Ska till mitt första pass på evigheter. Har inte tränat på gym sedan jag flyttade för 2 år sedan. Det kommer bli både roligt och ångestfyllt, men främst det förstnämnda hoppas jag :D

Idag är det pilates som är bokat. Får se sedan vad resten av veckan har att bjuda på.
Tror ni inte jag missade min tid? Tog fel på en timme :meh: Så jäkla besviken på mig själv, hade sett fram emot pilatesträning! Nåja, tog en ”straffpromenad” på en timme i blåsten och har bokat upp mig på annat pass imorgon. Suck och blä för mitt minne.
 
Känns typ som att någon högre makt har bestämt sig för att sätta min träningsmotivation och tålamod på prov rejält nu sedan jag kom hem från semestern, för herregud vad saker krånglar hela tiden! Men men, jag lyckades plocka fram all jävlar anamma jag äger och ta mig till crossfit idag i alla fall och är orimligt nöjd med det. Passet var superflåsigt och superjobbigt och förmodligen precis det jag behöver. Just flåset och pannbenet under flåspass är något jag behöver jobba upp, så det är bara att fortsätta utsätta sig för det. 💪

Övrig statusrapport är träningsvärk i överkroppen efter att ha försökt hålla tillbaka Extremt Laddad Medryttarhäst när vi galopperade flera varv på stubbåkrarna igår. Vi hade en unghäst framför oss och min häst var av åsikten att det gick på tok för långsamt även när det gick jättefort, så jag fick kämpa lite! Men herregud vad underbart det var!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
411
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 358
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
651
· Visningar
18 634
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp